Gigant branży luksusowej wchodzi na rynek kolejowy. Gra o legendarną markę

Koncern LVMH, gigant branży luksusowej kontrolowany przez Bernarda Arnaulta, jednego z najbogatszych ludzi świata, połączył siły z francuską grupą hotelową Accor. Efektem współpracy ma być rozwój słynnej marki Orient Express, znanej między innymi dzięki luksusowym pociągom.

Publikacja: 14.06.2024 16:13

Nowe przedwzięcie dwóch koncernów będzie dotyczyć luksusowych pociągów, ale też – hoteli oraz jachtó

Nowe przedwzięcie dwóch koncernów będzie dotyczyć luksusowych pociągów, ale też – hoteli oraz jachtów.

Foto: Accor

Przedstawiciele Accor – jednej z największych grup hotelowych na świecie – oraz koncernu LVMH poinformowali o nawiązaniu „strategicznego partnerstwa”. Celem współpracy ma być – jak czytamy w oświadczeniu dla prasy – rozwój słynnej marki Orient Express. „LVMH nawiąże współpracę z Accor poprzez strategiczną inwestycję w markę Orient Express – spółkę, która będzie obsługiwać hotele i pociągi, a także dwa jachty” – zaznaczono. 

Koncern LVMH i grupa Accor nawiązują współpracę. Będą wspólnie rozwijać markę Orient Express

Choć Orient Express większości z nas kojarzyć się może z luksusowymi podróżami koleją, to marka – należąca do francuskiego giganta hotelowego Accor – jakiś czas temu poszerzyła kierunek swojego rozwoju i weszła także na rynek podróży morskich.

W ubiegłym roku – w 140. rocznicę powstania legendarnego pociągu relacji Paryż-Stambuł – branżę zaskoczyło ogłoszenie budowy morskiego odpowiednika Orient Expresu. Obecnie pierwszy luksusowy statek pasażerski marki budowany jest we Francji. W planach jest jednak, by takich jednostek było więcej – grupa Accor, która w 2022 roku nabyła markę Orient Express, liczy na to, że współpraca z koncernem LVMH pomoże w rozwoju tego typu projektów. 

Czytaj więcej

„PowerPoint party” to nowy trend. Generacja Z znalazła sobie nową rozrywkę

„Orient Express to legenda od chwili jego powstania 140 lat temu” – zaznaczył w oświadczeniu Sebastien Bazin, prezes i dyrektor generalny grupy Accor. „Dzięki LVMH otwieramy nowy rozdział w tej ekscytującej podróży, z ambicją odkrywania nowych horyzontów i ucieleśniania śmiałości i twórczej pasji, które napędzają nasze grupy” – dodał. Kontrolujący koncern LVMH Bernard Arnault zaznaczył zaś, że „partnerstwo ma na celu przyspieszenie odnowienia ikony podróży”.„Orient Express uosabia sztukę wyrafinowanego życia i śmiałość, która napędza każdą z naszych marek” – podkreślił. 

Na razie informacji dotyczących szczegółów §§współpracy jest niewiele. Wiadomo jednak, że grupa Accor planuje otworzyć luksusowe hotele pod nazwą Orient Express w Rzymie i w Wenecji. Wodowanie pierwszego żaglowca – z dwóch – Orient Express planuje natomiast na 2026 rok. 

Media donoszą, że LVMH i Accor „będą wspólnie szukać trzeciego partnera do zrealizowania tego przedsięwzięcia”. Szczegóły nie zostały jednak ujawnione. 

Orient Express: Będą pociągi, hotele i luksusowe jachty

Jednostka Orient Express Silenseas – bo tak nazywać się będzie luksusowa jednostka wypłynąć ma na wody Morza Śródziemnego najwcześniej wiosną lub latem 2026 roku. Zimą ma zaś z kolei podróżować po Karaibach. Rezerwacje mają ruszyć zaś już w tym roku. Mierzący 220 metrów Orient Express Silenseas ma być największym tego rodzaju statkiem na świecie – jego wnętrza pomieszczą 54 kabiny przeznaczone dla 120 pasażerów. Goście pływającego Orient Expressu będą mieli także do dyspozycji między innymi dwa baseny, spa, dwie restauracje, bar ostrygowy i cocktail bar. Na pokładzie nie zabraknie też amfiteatru. 

Co ciekawe, Accor – właściciel Orient Expressu – zamierza zbudować nie jeden, a dwa takie superjachty. Oddanie do użytku drugiego z nich planuje się na 2027 rok. 

W podróży
Włosi kuszą: 30 tys. euro za przeprowadzkę do Toskanii. Gdzie tkwi haczyk?
W podróży
Słynna włoska wyspa oferuje turystom darmowe noclegi. Trzeba spełnić 2 warunki
W podróży
Cuda Polski 2024: te miejsca warto odwiedzić. Są wyniki głosowania
W podróży
Największe centrum handlowe na świecie powiększy się. Remont za 400 mln dolarów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
W podróży
Brytyjski dziennik krytykuje PKP. „Jakość rodem z dawnych czasów”