Szukaj

Kurtka wzorowana na skafandrach misji Crew Dragon trafi do sprzedaży

Zainteresowanie kosmicznymi kolaboracjami już w ostatnich latach było duże. Czy logotyp SpaceX stanie się takim samym symbolem jak emblematy NASA?

Po udanym starcie misji Crew Dragon, przygotowanej wspólnie przez SpaceX i NASA, wzrosło zainteresowanie wszystkim, co związane z powrotem Amerykanów na orbitę – od zegarka astronautów po ich nowe kombinezony. Te ostatnie „prawdopodobnie” trafią do szerokiej dystrybucji w formie kurtek-replik – zapowiedział na Twitterze Elon Musk.

Czytaj też: Stroje jak z Hollywood: jak powstawały nowe skafandry NASA

Kosmiczny trend na wybiegach

Szef SpaceX w weekend, tuż po sukcesie lotu, zapowiedział też m.in. wprowadzenie do sprzedaży replik Crew Dragon. W końcu – co często podkreśla się przy okazji startu Falcon 9 – SpaceX to firma komercyjna, zatem trudno zarzucać jej chęć zarobienia na zwiększonym zainteresowaniu nowych odbiorców.

Zaprojektowane przez Jose Fernandeza skafandry nie wszystkim przypadły do gustu tak, jak dopytującym o repliki obserwatorom Muska z Twittera. Tyler Watamanuk z „GQ” skrytykował kostiumy za prostotę i projektancką łatwiznę i przywołał kilka przykładów na to, że rosnące zainteresowanie świata mody tematyką kosmiczną mogłoby zaowocować bardziej spektakularnymi projektami.

Wśród nich znalazło się m.in gwiezdne ponczo z debiutanckiego pokazu Virgila Abloha dla Louis Vuitton czy przygotowany przez Nike we współpracy z artystą Tomem Sachsem model NikeCraft Mars Yard, za za który w serwisie SpaceX trzeba zapłacić dziś ponad 5 tysięcy dolarów.

Sneakersy na ISS

Kosmicznych kolaboracji też jest coraz więcej. O niesłabnącej inspiracji symbolami NASA pisaliśmy szerzej przy okazji powrotu kultowego logotypu – robaka. Z kolei w listopadzie współpracę z ISS National Lab ogłosił Adidas, który wyśle na Międzynarodową Stację Kosmiczną swoją technologię Boost.

„To jest jak ‚wielki wybuch’, początek nowoczesnego podboju kosmosu, który pomoże stworzyć buty do biegania wyprzedzające swój czas, by sportowcy mogli wejść na taki poziom sportowy, o jakim do tej pory mogli tylko marzyć” – czytamy w komunikacie Adidasa, poświęconym planom marki na rozwijanie współpracy.

Zamknij
Zamknij