Przedstawiciele ThredUP ogłosili, że podpisali porozumienie w sprawie przejęcia Remix Global AD. To jedna z największych europejskich firm, specjalizujących się w sprzedaży odzieży używanej przez internet. Co to oznacza dla rynku europejskiego?
ThredUP wchodzi do Europy
Remix Global AD działa na takiej samej zasadzie, jak ThredUP – sprzedaje w sieci odzież używaną z dostawą do domu. ThredUP zyska więc gotową infrastrukturę i zespół doświadczonych pracowników, co ułatwi wejście na rynek europejski. Jak donosi Forbes, Remix Global AD zachowa odrębność jako firma, ale będzie działać pod egidą ThredUP.
Czytaj też: Vintage: z czego wynika fenomen mody z „drugiej ręki”?
Poszerzając ekspansję na rynek europejski, ThredUP zamierza wykorzystać szybko rosnący trend na kupowanie odzieży z second handów. Wartość rynku mody second hand w Europie wynosi obecnie około 21 miliardów dolarów. Według raportu firmy GlobaData do 2025 roku wartość ta wzrośnie do 39 miliardów dolarów. Nic więc dziwnego, że amerykański gigant pokusił się o wejście na rynek europejski.
Rynek mody z „drugiej ręki” błyskawicznie rośnie
W swoim raporcie ThredUP przewiduje, że w ciągu najbliższych pięciu lat na rynku amerykańskim ponad 3/4 osób, które kupiły rzeczy używane po raz pierwszy, ponownie sięgną po modę z „drugiej ręki”. Inne raporty również potwierdzają dane płynące z raportu ThredUP. Rynek mody używanej rośnie dużo szybciej od rynku „szybkiej mody”, a w niedalekiej przyszłości ma być od niego znacząco większy. Platformy takie jak ThredUP widzą potencjał w tym, jak dużo niechcianych ubrań spoczywa w naszych szafach. Właśnie o przejęcie kontroli nad tą gigantyczną ilością ubrań rozegra się walka platform sprzedających modę z „drugiej ręki”.
Co ciekawe, fenomen popularności ubrań używanych tworzy zupełnie nowe modele sprzedaży. Na przykład we Francji stoiska z ubraniami z „drugiej ręki” wprowadził Auchan, we współpracy z Patatam, francuską platformą mody „second-hand” – można więc w supermarketach Auchan kupować używane ubrania znanych marek. Własne projekty dotyczące sprzedaży ubrań używanych rozwijają marki luksusowe, takie jak Burberry czy Gucci.