Należący do H&M secondhand zacznie działać w całej Europie

Szwedzki gigant modowy nie zamierza lekceważyć najszybciej rozwijającego się segmentu w świecie mody luksusowej.

Publikacja: 01.07.2020 08:01

Fot: Sellpy/ Facebook

Fot: Sellpy/ Facebook

Foto: Fot: Sellpy/ Facebook

Sellpy, start-up, w którym pakiet większościowy posiada sieć H&M, rozszerzył działalność ograniczoną do tej pory do Szwecji na rynek niemiecki. To pierwszy krok w kierunku wprowadzenia usług internetowego sklepu na wszystkie rynki europejskie, a także próba wykorzystania rosnącego rynku wtórnego do dalszego budowania przez H&M wizerunku marki zrównoważonej ekologicznie.

Zastrzyk pieniędzy od giganta

H&M po raz pierwszy zainwestował w Sellpy w 2015 roku. W październiku ubiegłego roku firma przejęła kolejny pakiet akcji, stając się posiadaczem 70% udziałów w platformie re-commerce’owej.

Czytaj też: „Drugi obieg” w świecie mody rośnie w siłę w czasie kryzysu

Sellpy pośredniczy w sprzedaży używanych produktów na każdym etapie procesu – od przejęcia z domu sprzedającego po zrobienie zdjęć, sprzedaż i przesyłkę. W maju firma ogłosiła, że dwukrotnie powiększy swoje magazyny w Sztokholmie ze względu na liczbę zamówień. Od 2014 roku na platformie sprzedano 6 milionów produktów.

Wizerunkowe zmiany H&M

Zajmująca się inwestycjami w H&M spółka Co:lab przy wyborze firm wspieranych przez szwedzkiego giganta interesuje się przede wszystkim innowacyjnymi modelami biznesowymi oraz rozwiązaniami umożliwiający zrównoważony wzrost. Proekologiczne aspiracje podkreśla również Thorsten Mindermann z niemieckiego oddziału H&M.

„Widzimy, że świadomość oraz zapotrzebowanie klientów na zrównoważoną modę stale rośnie i prawdopodobnie jest dziś większe niż kiedykolwiek” – mówi Mindermann, cytowany w komunikacie prasowym.

H&M od kilku lat prowadzi politykę korporacyjną, która pozwoliłaby marce odciąć się od skojarzeń z fast fashion. Kilka miesięcy temu starania zostały docenione przez Fashion Revolution, które w dorocznym raporcie uznało H&M za najbardziej transparentną marką odzieżową na świecie.

Sellpy, start-up, w którym pakiet większościowy posiada sieć H&M, rozszerzył działalność ograniczoną do tej pory do Szwecji na rynek niemiecki. To pierwszy krok w kierunku wprowadzenia usług internetowego sklepu na wszystkie rynki europejskie, a także próba wykorzystania rosnącego rynku wtórnego do dalszego budowania przez H&M wizerunku marki zrównoważonej ekologicznie.

Zastrzyk pieniędzy od giganta

Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie