Sellpy, start-up, w którym pakiet większościowy posiada sieć H&M, rozszerzył działalność ograniczoną do tej pory do Szwecji na rynek niemiecki. To pierwszy krok w kierunku wprowadzenia usług internetowego sklepu na wszystkie rynki europejskie, a także próba wykorzystania rosnącego rynku wtórnego do dalszego budowania przez H&M wizerunku marki zrównoważonej ekologicznie.
Zastrzyk pieniędzy od giganta
H&M po raz pierwszy zainwestował w Sellpy w 2015 roku. W październiku ubiegłego roku firma przejęła kolejny pakiet akcji, stając się posiadaczem 70% udziałów w platformie re-commerce’owej.
Czytaj też: „Drugi obieg” w świecie mody rośnie w siłę w czasie kryzysu
Sellpy pośredniczy w sprzedaży używanych produktów na każdym etapie procesu – od przejęcia z domu sprzedającego po zrobienie zdjęć, sprzedaż i przesyłkę. W maju firma ogłosiła, że dwukrotnie powiększy swoje magazyny w Sztokholmie ze względu na liczbę zamówień. Od 2014 roku na platformie sprzedano 6 milionów produktów.
Wizerunkowe zmiany H&M
Zajmująca się inwestycjami w H&M spółka Co:lab przy wyborze firm wspieranych przez szwedzkiego giganta interesuje się przede wszystkim innowacyjnymi modelami biznesowymi oraz rozwiązaniami umożliwiający zrównoważony wzrost. Proekologiczne aspiracje podkreśla również Thorsten Mindermann z niemieckiego oddziału H&M.
„Widzimy, że świadomość oraz zapotrzebowanie klientów na zrównoważoną modę stale rośnie i prawdopodobnie jest dziś większe niż kiedykolwiek” – mówi Mindermann, cytowany w komunikacie prasowym.