Wiele marek modowych zaciera dziś granicę między ubraniami dla kobiet i mężczyzn, wprowadzając do swoich kolekcji nowe, unisexowe projekty i kategorie. Kobiety coraz częściej sięgają po obszerne męskie koszule i t-shirty, z kolei mężczyźni mają do wyboru coraz więcej rodzajów biżuterii czy kosmetyków do makijażu. Od kilku sezonów coraz popularniejsze są też torebki dla mężczyzn, ich popularność można uznać za świeży trend. Jednak, jak przekonuje dr Lucia Savi, kuratorka nowej wystawy w londyńskim Muzeum Wiktorii i Alberta, w ujęciu historycznym można mówić raczej o powrocie do korzeni.
Czytaj też: 15 wspaniałych. Oni będą rządzić światem mody w tej dekadzie
Podczas przygotowywania wystawy Lucia Savi odkryła m.in., że pojęcie „torebki” zostało stworzone w XIX wieku i początkowo odnosiło się przede wszystkim do skórzanych toreb podróżnych noszonych przez mężczyzn. Jednak zdaniem kuratorki wystawy w V&A Museum ozdobne, haftowane torebki stały się dla mężczyzn symbolem statusu społecznego i prestiżu już kilka wieków wcześniej. Dowodem może być wykonana z jedwabiu i satyny niewielka saszetka, pochodząca z 1558 roku i noszona na dworze królowej Elżbiety I właśnie przez mężczyznę. Wśród 300 innych przedmiotów, które znalazły się na wystawie „Bags: Inside Out” ważne miejsce odegrały też torby wojskowe, którym bardzo wiele zawdzięczają dzisiejsze plecaki, pełne przegródek i technicznych udogodnień.