Reklama

Koniec logomanii? Marki luksusowe przegrywają z modą na brak logotypów

Całkowicie wbrew trwającej zdecydowanie zbyt długo modzie na logomanię wyłania się zaskakujący trend na rzeczy niemarkowe, wręcz anonimowe. Dotyczy to zwłaszcza biżuterii – coraz częściej chcemy, by zachwycała pięknem, a nie logotypem słynnej marki.

Publikacja: 02.09.2021 13:57

Biżuteria bez logotypu to dzisiaj wręcz osobna marka: tak silna wśród kobiet – i mężczyzn – jest pot

Biżuteria bez logotypu to dzisiaj wręcz osobna marka: tak silna wśród kobiet – i mężczyzn – jest potrzeba wyróżnienia się

Foto: Brooks Leibee

Raport The RealReal, giganta internetowego handlu produktami luksusowymi z drugiej ręki przynosi wiele zaskakujących informacji, ale jedna rzecz jest zdecydowanie najciekawsza – drugą najbardziej obecnie poszukiwaną marką biżuterii na świecie jest „No logo” – czyli ozdoby niemarkowe. Tego typu produkty wyprzedzają w zestawieniu The RealReal biżuterię najsłynniejszych marek, takich jak Louis Vuitton czy Hermes.

Jeżeli biżuteria, to bez marki

The RealReal to amerykański gigant sprzedaży z drugiej ręki. Firma regularnie publikuje raporty dotyczące rynku wtórnego odzieży i produktów luksusowych. Najnowszy podsumowuje zachowania zakupowe ponad 23 milionów swoich klientów z całego świata.

Czytaj więcej

Przepaść: Francja potęgą rynku luksusowego. Deklasuje rywali

Analiza danych pozwala wyłowić sporo ciekawych trendów, ale jeden wyróżnia się w sposób szczególny. Chodzi o biżuterię. Popularność najsłynniejszych światowych marek nie może być zaskoczeniem, jednak uwagę przykuwa wysoka pozycja specyficznej kategorii biżuterii.

W pierwszej piątce marek, które w pierwszej połowie 2021 roku cieszyły się największym zainteresowaniem wśród milionów klientów na całym świecie, znalazły się: Chanel (miejsce 1.), Louis Vuitton (3.), Gucci (4.) i Hermès (5.).

Reklama
Reklama

Zaskoczeniem jest miejsce drugie w tym zestawieniu. Zajmuje je biżuteria „No Logo” – produkty niemarkowe, rzeczy po prostu ładne i estetyczne, ale bez metki znanej marki. W świecie mody, od wielu sezonów owładniętych logomanią i potrzebą epatowania logotypami, tak wysoka pozycja biżuterii wykonanej przez mniej lub bardziej anonimowych producentów jest zaskakująca. 

Według autorów raportu największą popularnością w pierwszej połowie 2021 roku cieszyły się cztery rodzaje „bezimiennej” luksusowej biżuterii. Były to: pierścionki z kamieniami szlachetnymi, bransoletki-łańcuchy, naszyjniki z wisiorkami i wiszące kolczyki.

Preferencje kupujących, jakie ujawnił raport The RealReal, wpisują się w modę na vintage’owe akcesoria, zwłaszcza te nawiązujące do lat 70., 80 i 90. To właśnie wśród akcesoriów sprzed kilku dekad najłatwiej jest znaleźć cenną, unikatową biżuterię.

Chcemy się wyróżniać w zrównoważony sposób

Jak pokazują wyniki raportu The RealReal, cały czas rośnie liczba młodych osób, które decydują się na kupno czy sprzedaż produktów luksusowych na rynku wtórnym. Z czego to wynika?

Kupowanie dóbr z drugiej ręki jest jednym z ważnych filarów zrównoważonej mody. Jak wynika z badań The RealReal, to właśnie względy ekologiczne przyświecały 43 procentom klientów, którzy zdecydowały się zrobić zakupy na tej platfomie.

Z kolei około 40 procent klientów The RealReal stwierdziło, że zakupy w secon-handzie były dla nich dobrą alternatywą wobec kupowania dóbr wpisujących się w tak zwaną „szybką modę”.

Reklama
Reklama

Luksusowa biżuteria z drugiej ręki to znakomity sposób na to, aby wyróżnić się w oceanie identycznych pierścionków, kolczyków, wisiorków i bransoletek z sieciówek. To zresztą cechy nie tylko taniej, masowo produkowanej biżuterii.

Biżuteria światowych marek luksusowych również niesie ze sobą pewną wtórność i powtarzalność. Bo przecież i ona powstaje w sposób seryjny. Dochodzą do tego często mocno wyeksponowane emblematy marki, z którymi nie każdy ma ochotę się afiszować.

Zwrot ku luksusowej biżuterii z drugiej ręki z jednej strony jest wyrazem chęci ludzi do podkreślenia swojego indywidualnego gustu i stylu. Z drugiej strony informuje o rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów, która jest wyjątkowo silna zwłaszcza wśród młodszych pokoleń.

Popularność biżuterii typu „no name” jest naturalną konsekwencją wszystkich tych potrzeb.

Styl życia
Premiera magazynu „Sukces”. O czym przeczytacie w wydaniu jesienno-świątecznym?
Styl życia
„Święty Graal” wśród wraków zidentyfikowany. Ładunek wart 20 miliardów dolarów
Materiał promocyjny
Pałac Mała Wieś: Rytuał, smak i emocje
Styl życia
Dopasowane do stylu życia: domy modułowe zyskują coraz większą popularność
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Styl życia
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao S.A.
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama