Popularność influencerów publikujących swoje treści w mediach społecznościowych wpłynęła na pojawienie się i dynamiczny rozwój zjawiska określanego mianem influencer marketingu. Sprowadza się on od nawiązywania współpracy z influencerami, którzy polecają w swoich kanałach produkty lub usługi danej marki, prezentując je w atrakcyjny sposób, który budzi zaangażowanie fanów i fanek.
Dlaczego ufamy influencerom? Wyniki badania
Choć popularność twórców treści (jak sami wolą siebie nazywać influencerzy) nie maleje, to w ostatnich latach grupa ta spotyka się z coraz większą krytyką ze strony odbiorców. Co na ich temat myślą Polki i Polacy? Sprawdzili to eksperci z firm Wavemaker, GroupM i Choreograph, działających w branży medialnej.
W internetowych ankietach wzięło udział kilkadziesiąt osób zawodowo działających w marketingu marek, ale również – co istotne – reprezentatywna grupa ponad tysiąca konsumentów, czyli odbiorców treści w mediach społecznościowych. Wyniki badania zawarto w raporcie pod tytułem „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach”.
Czytaj więcej
Młodzi pracownicy z pokolenia Z zaczynają wysyłać sygnały ostrzegawcze swoim przełożonym. Zdaniem ekspertów 2025 rok może w dużych firmach stać pod znakiem zjawiska, które określono jako „revenge quitting”. Co oznacza to pojęcie?
Autorzy publikacji zauważyli, że Polki i Polacy z roku na rok w coraz większym stopniu korzystają z mediów społecznościowych, a wpływ treści influencerów nie maleje. Aż 72 procent ankietowanych przyznało, że o istnieniu jakiejś nowej marki dowiedziało się dzięki rekomendacji influencera. W przypadku pokolenia Z odsetek ten wyniósł aż 87 procent.