Tinder podsumowuje rok. Nanorelacje, Loud Looking: nadchodzą nowe typy związków

Twórcy popularnej aplikacji randkowej Tinder opublikowali swój doroczny raport „Year in Swipe”. Pokazuje on, czego oczekują od potencjalnych partnerów i partnerek użytkownicy i użytkowniczki aplikacji, a także jak zmienia się myślenie o budowaniu związków.

Publikacja: 04.12.2024 14:54

Zdaniem autorów raportu niezobowiązujące związki nazywane „situationships” coraz częściej okazują  s

Zdaniem autorów raportu niezobowiązujące związki nazywane „situationships” coraz częściej okazują się dla wielu osób zbyt wyczerpujące emocjonalnie.

Foto: Sinitta Leunen Unsplash

Pulikacja raportu podsumowującego najważniejsze trendy, które dominowały w ostatnich 12 miesiącach, stałz się jednym ze znaków rozpoznawczych aplikacji randkowej Tinder. Autorzy opracowania prognozują także nowe trendy, które zdefiniują to, w jaki sposób będziemy nawiązywać nowe znajomości w nadchodzącym roku.

Raport Tindera: Year in Swipe. Koniec „situationships”?

Eksperci zauważają ciekawą zmianę w stylu randkowania przez internet. Użytkownicy odchodzą od poszukiwania krótkotrwałych, niezbyt angażujących znajomości na rzecz tych bardziej autentycznych i znaczących. To jeden z kilku wniosków, jakie płyną z raportu „Year in Swipe” przygotowanego na zlecenie Tindera, aplikacji do randkowania online.

Czytaj więcej

Nowy rodzaj perfum robi furorę. Zapachy „neo-gourmand” będą trendem 2025 roku

Na potrzeby raportu w okresie od 25 września do 4 listopada 2024 roku przeprowadzono ankiety wśród aktywnych użytkowników Tindera. W badaniu wzięły udział cztery tysiące mieszkańców Stanów Zjednoczonych, Kanady, Australii i Wielkiej Brytanii w wieku od 18 do 30 lat.

Najważniejszym trendem, który wskazali autorzy raportu, jest „Loud Looking”, czyli „głośne poszukiwanie”. Zdaniem ekspertów „Loud Looking” oznacza, że single coraz częściej przestają kryć się ze swoimi oczekiwaniami wobec potencjalnych partnerów i partnerek. Wiedzą dokładnie, czego chcą – i formułują swoje potrzeby z większą śmiałością, jasno i wyraźnie.

Z ankiet wynika również, że randkowicze poszukują nie tylko fizycznej atrakcyjności, ale również zaufania (wskazało na nie 40 procent respondentów), a także podzielania tych samych wartości (31 procent) i zainteresowań (28 procent). Użytkowników nie interesują natomiast rozmowy „o niczym” czy znajomości pełne niejasnych, dwuznacznych sygnałów w stylu popularnych w ostatnich latach niezobowiązujących„situationships”, związków osób, które żyją ze sobą, ale jednocześnie nie planują wspólnej przyszłości i nie angażują się głęboko w taką relację. Dla wielu osób takie związki, choć z pozoru proste, na dłuższą okazują się zbyt wyczerpujące emocjonalnie.

Randkowicze w 2025 roku: bardziej świadomi, szukający autentycznych relacji

Kolejny trend wśród randkowiczów – „Nano-ships” – można przetłumaczyć jako „nanorelacje”. Oznacza on chęć prowadzenia krótkich, romantycznych interakcji online, bo nawet one mają znaczenie dla użytkowników i użytkowniczek i, co więcej, w przyszłości mogą przerodzić się w poważniejszy związek.

Randkowiczom nie brakuje też spontaniczności – i takich też znajomości poszukują. Ten trend autorzy raportu określili jako „Kiss-met”, oznaczający potrzebę nieplanowanej (ale oczekiwanej) dobrej zabawy z drugą osobą.

Co ciekawe, zdaniem ekspertów nowe zjawiska w randkowaniu online odzwierciedlają się również w tym, jakich emtikonów używają użytkownicy Tindera. Autorzy raportu wyłonili kilka najpopularniejszych.

Wśród nich znajduje się „kokardka” jako symbol niewinnego kokietowania z nutą tajemniczości. Dla kontrastu, wielu użytkowników używało też emotikony „otwartej dłoni”, mającej sygnalizować potrzebę otwartości i przejrzystych intencji, bez prowadzenia gier, które do niczego nie prowadzą.

Popularna wśród użytkowników Tindera stała się też emotikona w kształcie czarnej chmury, sprowadzającej niejako randkowiczów na ziemię. Używają oni jej w kontekście negatywnych emocji, które – jak wiadomo – pojawiają się czasem we właściwie każdej relacji.

Pulikacja raportu podsumowującego najważniejsze trendy, które dominowały w ostatnich 12 miesiącach, stałz się jednym ze znaków rozpoznawczych aplikacji randkowej Tinder. Autorzy opracowania prognozują także nowe trendy, które zdefiniują to, w jaki sposób będziemy nawiązywać nowe znajomości w nadchodzącym roku.

Raport Tindera: Year in Swipe. Koniec „situationships”?

Pozostało 90% artykułu
Społeczeństwo
Biznesowe imperium Gwyneth Paltrow zmienia formułę. Pozew i zwolnienia
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Społeczeństwo
Brytyjczycy wybrali słowo roku. Młodzież w Polsce używa go regularnie
Społeczeństwo
Amerykanie wybrali słowo roku 2024. Jego nagła popularność to zasługa TikToka
Społeczeństwo
Wojna na słowa między chińskimi miliarderami. „Usuńcie te oszczerstwa”
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Społeczeństwo
Angielskie słowo roku. Zdaniem ekspertów pokazuje ono siłę „myślenia magicznego”
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska