Młodzi konsumenci darzą influencerów coraz większą niechęcią. Choć wpływ tych ostatnich wciąż jest dość znaczący, to przy podejmowaniu decyzji zakupowych przedstawiciele pokolenia Z w coraz mniejszym stopniu kierują się poleceniami znanych kreatorek i kreatorów treści. Z czego wynika ta zmiana myślenia?
Dlaczego młodzi ludzie darzą influencerów coraz większą niechęcią?
Influencerzy przez wiele lat byli jedną z najbardziej wpływowych grup kreujących w internecie popyt na rozmaite produkty i usługi. Ich opinia nierzadko decydowała o „być albo nie być” marek.
Czytaj więcej
Nowe marki wypierają gigantów na rynku odzieży sportowej. Najbardziej pożądanymi butami na świecie okazał się produkt będący owocem współpracy hiszpańskiego domu mody Loewe – ulubionej marki pokolenia Z – z firmą On Running, sponsorem Igi Świątek.
Najnowsze badanie wydaje się być zapowiedzią rychłego zmierzchu ery influencerów. Ankiety przeprowadzono w dniach 18-21 czerwca 2024 roku na zlecenie Intuit Credit Karma, amerykańskiej firmy oferującej usługi finansowe. W badaniu wzięły udział ponad dwa tysiące dorosłych mieszkańców i mieszkanek Stanów Zjednoczonych, którzy używają mediów społecznościowych.
Z badania wynika, że influencerzy mimo wszystko nadal mają pewien wpływ na decyzje zakupowe użytkowników mediów społecznościowych. Takie przypadki nie należą jednak do większości, bo zakup produktów reklamowanych w mediach społecznościowych w badaniu Intuit Credit Karma zadeklarowało tylko 38 procent ankietowanych.