Młodzi konsumenci darzą influencerów coraz większą niechęcią. Choć wpływ tych ostatnich wciąż jest dość znaczący, to przy podejmowaniu decyzji zakupowych przedstawiciele pokolenia Z w coraz mniejszym stopniu kierują się poleceniami znanych kreatorek i kreatorów treści. Z czego wynika ta zmiana myślenia?
Dlaczego młodzi ludzie darzą influencerów coraz większą niechęcią?
Influencerzy przez wiele lat byli jedną z najbardziej wpływowych grup kreujących w internecie popyt na rozmaite produkty i usługi. Ich opinia nierzadko decydowała o „być albo nie być” marek.
Czytaj więcej
Nowe marki wypierają gigantów na rynku odzieży sportowej. Najbardziej pożądanymi butami na świeci...
Najnowsze badanie wydaje się być zapowiedzią rychłego zmierzchu ery influencerów. Ankiety przeprowadzono w dniach 18-21 czerwca 2024 roku na zlecenie Intuit Credit Karma, amerykańskiej firmy oferującej usługi finansowe. W badaniu wzięły udział ponad dwa tysiące dorosłych mieszkańców i mieszkanek Stanów Zjednoczonych, którzy używają mediów społecznościowych.
Z badania wynika, że influencerzy mimo wszystko nadal mają pewien wpływ na decyzje zakupowe użytkowników mediów społecznościowych. Takie przypadki nie należą jednak do większości, bo zakup produktów reklamowanych w mediach społecznościowych w badaniu Intuit Credit Karma zadeklarowało tylko 38 procent ankietowanych.