„Korepetycje” z Excela hitem w social mediach. Generacja Z ma nowe hobby

Lekcje obsługi programu Excel na TikToku to nowa obsesja generacji Z. Przybywa influencerów specjalizujących się w tłumaczeniu zawisłości popularnego arkusza kalkulacyjnego, błyskawicznie rośnie też ich popularność. Dlaczego „Zetki” chcą się uczyć Excela?

Publikacja: 09.08.2024 17:06

Pod względem popularności niektórzy eksperci zajmujący się Excelem na TikToku biją na głowę wielu in

Pod względem popularności niektórzy eksperci zajmujący się Excelem na TikToku biją na głowę wielu influencerów.

Foto: Hannah Wei Unsplash

Co najchętniej oglądają młodzi ludzie w social mediach? Okazuje się, że niekoniecznie relaksujące filmiki typu ASMR, porady dotyczące makijażu czy relacje z podróży. Uwagę wielu przedstawicieli i przedstawicielek generacji Z pochłaniają bowiem lekcje Excela, których w mediach społecznościowych przybywa w błyskawicznym tempie. Udzielają ich doświadczeni eksperci, a ich popularność zaczyna dorównywać wielu influencerom i influencerkom.

Generacja Z uczy się Excela. Na TikToku

Popularny program Excel firmy Microsoft to dla wielu wciąż czarna magia, a jego biegła obsługa przysparza często kłopotów. Zupełnie inaczej myślą przedstawiciele generacji Z, którzy zdają sobie sprawę, że bez znajomości tego programu trudno będzie im zdobyć dobrą pracę – zwłaszcza w korporacjach.

Nową obsesją wielu młodych ludzi jest oglądanie lekcji Excela, których najwięcej można znaleźć na TikToku. Rośnie liczba influencerów publikujących w social mediach wskazówki i porady dotyczące obsługi arkusza kalkulacyjnego, który spędza sen z powiek niejednemu pracownikowi administracyjnemu czy menedżerowi.

Czytaj więcej

Pokonali Adidasa. Nowe najbardziej pożądane buty na świecie to dzieło dwóch firm

Nauczyciele i nauczycielki Excela z TikToka zyskują coraz większą popularność. Niektórzy zdążyli zebrać wielotysięczne grono obserwatorów, którego mogą im zazdrościć influencerzy.

Twórców lekcji obsługi Excela trudno nazwać influencerami, bo byłoby to zbyt płytkie określenie. Teraz bowiem w zasadzie każdy może zostać influencerem, nie posiadając głębszej wiedzy w danej dziedzinie.

Tymczasem specjaliści od Excela to prawdziwi eksperci. W swoich nagraniach krok po kroku, w przystępny sposób i – co równie istotne – z humorem tłumaczą, jak tworzyć tabele przestawne, a także wyjaśniają inne możliwości tego programu.

Lekcje Excela w social mediach. Generacja Z chce zdobyć przewagę na rynku pracy

Bodaj najpopularniejszą excelową edukatorką na świecie jest trzydziestoletnia Kat Norton, działająca pod pseudonimami Miss Excel i Kat: Chief Excel Officer. Amerykankę, która zaczęła publikować na TikToku krótkie filmiki ze wskazówkami dotyczącymi Excela w trakcie pandemii, obserwuje obecnie na TikToku prawie milion osób.

W ciągu dwóch lat od rozpoczęcia swojej działalności Norton została milionerką. Fortunę przyniosła jej sprzedaż kursów Excela, które dla wielu okazały się bardzo przydatne. Amerykański „Forbes” ogłosił nawet Kat Norton czołową influencerką 2021 roku.

Do innych popularnych excelowych edukatorek i edukatorów należą Kanadyjka Emily McDermott czy twórcy o nickach CheatSheets i Matty McTech – by wymienić tylko kilka najbardziej znanych osób. Szereg innych ekspertów, których nie brakuje również w Polsce, robi w internecie coraz większą furorę.

Nauka Excela z pomocą działających w mediach społecznościowych influencerów-edukatorów to chyba najbardziej „merytoryczna” moda, która zyskała w ostatnim czasie popularność wśród młodych ludzi. Być może nowy trend świadczy o tym, że pokolenie Z nie jest aż tak bardzo oderwane od rzeczywistości, jak wydaje się niektórym osobom reprezentującym starsze generacje.

Co najchętniej oglądają młodzi ludzie w social mediach? Okazuje się, że niekoniecznie relaksujące filmiki typu ASMR, porady dotyczące makijażu czy relacje z podróży. Uwagę wielu przedstawicieli i przedstawicielek generacji Z pochłaniają bowiem lekcje Excela, których w mediach społecznościowych przybywa w błyskawicznym tempie. Udzielają ich doświadczeni eksperci, a ich popularność zaczyna dorównywać wielu influencerom i influencerkom.

Generacja Z uczy się Excela. Na TikToku

Pozostało 87% artykułu
Społeczeństwo
Angielskie słowo roku. Zdaniem ekspertów pokazuje ono siłę „myślenia magicznego”
Społeczeństwo
Nagroda Jamesa Dysona. Innowacyjne projekty młodych inżynierów wyróżnione
Społeczeństwo
Generacja Z zmienia myślenie o luksusie. Na rynek wchodzi „pokolenie przekąsek”
Materiał promocyjny
Społeczność ludzi, których łączą pasje. Sekret sukcesu serwisu OLX
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Społeczeństwo
Spięcie między miliarderami: firma Elona Muska pozwana. Poszło o pieniądze