Internet wypełniony jest masą niechcianych i mało wartościowych treści – widoczne jest to zwłaszcza w mediach społecznościowych.
W ostatnim czasie produkcja i publikacja tego typu treści staje się coraz bardziej widoczna za sprawą sztucznej inteligencji. Dzięki AI ich generowanie stało się niezwykle proste, więc posty w mediach społecznościowych wykorzystujące np. ilustracje wygenerowane przez sztuczną inteligencję stają się niezwykle popularne. Internauci, początkowo zachwyceni możliwościami sztucznej inteligencji, bardzo szybko poczuli zmęczenie tego typu zjawiskiem i ukuli nawet termin, które je opisuje.
„Slop” to nowy spam. Na czym polega to zjawisko?
Słowo „slop” odnosi się do tworzenia dużej liczby obrazów i filmów, ale także tekstów i komentarzy wykreowanych przez sztuczną inteligencję w celu symulowania istnienia treści na stronach internetowych i w serwisach społecznościowych. Treści te generowane są między innymi w celu zdobywania przychodów z reklam i przekierowywania ruchu z wyszukiwarek.
Czytaj więcej
Projekt renowacji siedziby Książnicy Stargardzkiej, za który odpowiedzialni są architekci z cenio...
Podobnie jak w przypadku dobrze znanego spamu, efekt śmieciowych treści nazywanych „slopem” także jest negatywny – internauci marnują bowiem swój czas i wysiłek, starając się znaleźć wiarygodne i wartościowe informacje wśród tych, które wartości żadnej nie mają, a do tego nierzadko wprowadzają w błąd.