Zdaniem ekspertów obserwujących trendy w mediach społecznościowych młodzi internauci tracą zainteresowanie influencerami – a w każdym razie tymi, którzy posiadają największe grono obserwatorów. Co tak odstręcza od influencerów przedstawicieli generacji Z?
Czy jesteśmy świadkami końca ery influencerów?
Instagram powstał w 2010 roku. Wielu obserwatorów social mediów uważają, że to właśnie w początkach drugiej dekady XXI wieku rozpoczęła się tak zwana ery influencerów. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat ci ostatni wyrośli na jedną z największych potęg w dziedzinie marketingu.
Jesteśmy świadkami znaczących zmian w tym, jak tych twórców postrzegają ich obserwatorzy — począwszy od nastolatków po millenialsów. Takiego zdania są eksperci z firmy YPulse, specjalizującej się w badaniach rynkowych wśród przedstawicieli młodego pokolenia.
Czytaj więcej
Jak mieszkańcy krajów Europy postrzegają bogaczy? Rozbieżności są duże, a Polacy są w Europie wyjątkowi – pod względem myślenia o ludziach zamożnych więcej łączy nas z Azjatami niż z Niemcami, Włochami czy Francuzami.
Autorzy raportu wprost nazywają to zjawisko „znużenie influencerami” (ang. „influencer fatigue”). Wnioski z badania, które przeprowadzono w lutym 2024 roku wśród internautów w wieku 13-39 lat ze Stanów Zjednoczonych i Kanady, znalazły się w najnowszym raporcie YPulse pod tytułem „Influencers Anonymous”.