Większości osób nie trzeba przekonywać do kawy. Nie wyobrażamy sobie bez niej początku dnia, na co dowodem są badania przeprowadzone w minionym roku przez International Coffee Organization. Wynika z nich bowiem, że 80 proc. ankietowanych każdego dnia pije chociaż jedną filiżankę tego napoju. Codziennie na świecie wypijane są 2 miliardy filiżanek kawy, co w przeliczeniu daje 25 mln litrów.
Zamawiając kawę w kawiarni, nie zastanawiamy się nad tym, ile kofeiny zawiera serwowane nam cappuccino, flat white czy latte. Wychodzimy z założenia, że te ilości są stałe, niezależnie od tego, do której kawiarni pójdziemy. Jak wygląda to w rzeczywistości?
Które sieciowe kawiarnie oferują najwięcej kofeiny?
Ten temat postanowiła zbadać brytyjska organizacja konsumencka Which?. Eksperci Which? sprawdzili, czym różnią się od siebie kawy sprzedawane w popularnych sieciach kawiarni.
Porównano zawartość kofeiny w napojach pięciu najbardziej popularnych kawiarni w Wielkiej Brytanii: Caffe Nero (w Polsce znana jako Green Caffe Nero), Costa Coffee, Pret, Starbucks oraz Greggs. Jak podkreślili autorzy badania, stwierdzono „ogromne różnice”. „Konsumenci powinni być wyjątkowo czujni i ostrożni, gdy kupują kawę" – podkreślono.
Czytaj więcej
Jeżeli chodzi o ceny kaw, Warszawa okazuje się najtańszą stolicą w Europie Środkowej. Za espresso i cappuccino płacimy mniej niż mieszkańcy Pragi czy Bratysławy – wynika z badań czeskiej firmy produkującej systemy POS dla sklepów i restauracji.