Assoinfluencer – tak brzmi nazwa nowego związku zawodowego włoskich influencerów. Celem organizacji jest regulowanie stosunków na linii zleceniodawca-zleceniobiorca – tak, aby współpraca marek z influencerami odbywała się zgodnie z prawem.
Assoinfluencer – związek zawodowy włoskich influencerów
Z twórcami działającymi na YouTube, Instagramie czy TikToku marki od lat wchodzą we współprace polegające promocji produktów i usług w atrakcyjnej, lekkiej formie. Równolegle z pojawieniem się w sieci influencerów w branży reklamowej powstała osobna, bardzo specyficzna dziedzina – influencer marketing.
Choć nie tak dawno niektórzy obserwatorzy internetowych trendów wróżyli influencer marketingowi rychły koniec, to we Włoszech (i nie tylko tam) nadal ma się on bardzo dobrze. W samych Włoszech działa aż 350 tysięcy aktywnych influencerów, którzy regularnie wchodzą we współpracę z różnego rodzaju markami.
Wartość włoskiego rynku influencerów szacuje się na około 280 milionów euro i rośnie ona o kilkanaście procent rocznie. Z danych włoskiego Krajowego Obserwatorium Influencer Marketingu wynika, z twórcami współpracuje już ponad połowa włoskich firm. Nie ma więc wątpliwości, że dla tych ostatnich to żyła złota, w którą nie wahają się inwestować.
Czytaj więcej
Członkowie BTS, niezwykle popularnego k-popowego boysbandu z Korei Południowej, idą do wojska. Muzycy odbędą służbę w południowokoreańskich siłach zbrojnych, a do koncertów powrócą w 2025 roku.