NASA: ta asteroida warta jest majątek. Jakie skarby kryje?

Informację o niezwykle cennej asteroidzie 16 Psyche podała NASA. Gdyby mieszkańcy Ziemi mogli sprzedać tę asteroidę i podzielić się zyskiem, każdy człowiek stałby się miliarderem. To jednak oczywiście tylko teoria

Krążąca między Marsem a Jowiszem asteroida 16 Psyche została odkryta już w 1852 roku, jednak dopiero niedawno dzięki teleskopowi Hubble’a naukowcy mogli przyjrzeć jej się bliżej. Efekty ich obserwacji, opublikowane w tym tygodniu w The Planetary Science Journal pokazują, że asteroida posiada astronomiczną wartość (dosłownie i w przenośni) – o 70 tysięcy razy większą od wartości całej ziemskiej gospodarki.

16 Psyche: co kryje asteroida krążąca między Marsem a Jowiszem?

Dziesięć tysięcy kwadrylionów dolarów – tyle dokładnie mogłaby kosztować 16 Psyche, gdyby handel asteroidami nie był tak skomplikowany. Asteroida o średnicy 225 km, w przeciwieństwie do podobnych ciał niebieskich, zazwyczaj składających się ze skał i lodu, zbudowana jest w całości z żelaza i niklu, powszechnie wykorzystywanego w motoryzacji, medycynie czy w produkcji urządzeń elektronicznych.

Czytaj też: Jakie zegarki zabrali na orbitę astronauci wspólnej misji NASA i SpaceX?

Zdaniem dr Tracy Becker, autorki nowego badania, 16 Psyche może być pozostałością po jądrze planety, która nigdy nie zdołała się w pełni ukształtować za sprawą uderzających w nią obiektów w Układzie Słonecznym. NASA chce bliżej przyjrzeć się cennej asteroidzie w kolejnych latach. W 2022 roku amerykańska agencja kosmiczna zainicjuje misję sondy, która w 2026 roku dotrze na orbitę 16 Psyche i spędzi tam blisko dwa lata badając to niezwykle cenne ciało niebieskie.

Źródło: Robb Report

Wyświetl ten post na Instagramie.

In this artist’s concept we see portrayed the asteroid 16 Psyche, a giant metal asteroid that could be an exposed core of an early planet, maybe as large as Mars, that lost its rocky outer layers due to a number of violent collisions billions of years ago. Located in the main asteroid belt, its average diameter is about 226 kilometers, about the distance between Los Angeles and San Diego. At current prices, the minerals contained in asteroid 16 Psyche are valuated to be worth $700 quintillion – enough to give everyone on the planet $93 billion. Tag a friend who loves this . . . For more follow 👉@astronomy_zone_ ……………..follow👉@astronomy_zone_ . . . . #astronomy #astronomylover #cosmos #astroworld #spacex #constellation #outerspace #astronomer #nasa #astrophysics #galaxy #telescope #stars #astrophotography #spaceexploration #science #cosmology #astrofacts #supernova #hubble #milkyway #sky #naturephotography #nature #nature_perfection #picoftheday #facts #astronomia #16psyche #asteroid