Rynek podróbek takich luksusowych produktów jak torebki, okulary czy kosmetyki jest tak stary jak historia produkcji wyrobów z górnej półki. W ostatnich latach niebywałą popularność – zwłaszcza wśród przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów – zyskały bardziej „niewinne” tańsze odpowiedniki drogich produktów (ang. dupes).
Louis Vuitton kontra podróbki
W dobie inflacji i rosnących kosztów życia po produkty te sięga po niej coraz więcej klientów. Dosłownie z miesiąca na miesiąc rośnie też grono marek, które coraz śmielej wypuszczają na rynek tańsze odpowiedniki oryginalnych wyrobów. Dotyczy to nie tylko popularnych marek kosmetycznych, ale również takich odzieżowych sieciówek jak COS, Zara czy Massimo Dutti.
Ofiarami rynku podróbek są słynne marki luksusowe, których wyroby stają się wzorem dla innych, tańszych marek. Jedną z nich jest należąca do francuskiego koncernu LVMH marka Louis Vuitton – to jedna z najczęściej podrabianych marek luksusowych na świecie.
Czytaj więcej
Świat mody opiera się na trendach, popularność większości z nich jest krótkotrwała. „Czysta moda”...
Aby bronić swoich praw autorskich, Louis Vuitton pozwał już wiele mniejszych firm. Prawne batalie były dość łatwe – należący do LVMH, największego przedsiębiorstwa w branży luksusowej Louis Vuitton może pozwolić sobie na zatrudnienie najlepszych prawników. Zresztą, w wielu przypadkach prawo było jednak po stronie LV.