Reklama

Słynna włoska marka idzie pod młotek. 20 chętnych do przejęcia ikony mody

Tektoniczne zmiany dotyczące znanych marek zawsze przyciągają uwagę. Podobnie jest w tej sprawie – słynna włoska marka bieliźniarska La Perla trafi niebawem na sprzedaż. Od pewnego czasu firma, której udało się odnieść globalny sukces, mierzy się z problemami finansowymi.

Publikacja: 13.03.2025 13:43

Butiki stacjonarne marki La Pela pozostały w niewielu miejscach na świecie, jeden jest między innymi

Butiki stacjonarne marki La Pela pozostały w niewielu miejscach na świecie, jeden jest między innymi a Dubajskim Dubai Mall, największym centrum handlowym na świecie (na zdjęciu).

Foto: Mostafa Meraji Unsplash

Słynna włoska marka luksusowej bielizny La Perla za kilka miesięcy ma zmienić właściciela – informują włoskie media. To decydujący moment dla marki, która znalazła się w trudnym położeniu, choć jeszcze względnie niedawno święciła triumfy biznesowe.

La Perla: słynna włoska marka niebawem zmieni właściciela

Założona w Bolonii i funkcjonująca od ponad 70 lat La Perla to jedna z najbardziej ikonicznych europejskich luksusowych marek bieliźniarskich, która w swoim portfolio ma również kostiumy kąpielowe, ubrania i akcesoria. Niestety, do pewnego czasu La Perla mierzy się z problemami finansowymi, których efektem była upadłość.

Wiosną 2024 roku La Perla uniknęła likwidacji dzięki pożyczce, której udzielił jeden z włoskich banków. To pozwoliło na wznowienie produkcji bielizny w fabryce w Bolonii, co nastąpiło we wrześniu 2024 roku.

Czytaj więcej

Sukces rywala Zary. Rekordowe inwestycje. „Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek”

Teraz przed La Perlą otworzył się kolejny, decydujący rozdział. Włoskie media informują, że do przejęcia włoskiej firmy zgłosiło się około 20 podmiotów, głównie z zagranicy. Wszyscy otrzymali dostęp do danych zawierających szczegółowe informacje na temat operacji finansowych włoskiej firmy (choć z siedzibą w Wielkiej Brytanii).

Reklama
Reklama

Potencjalni kupcy mają miesiąc na przeanalizowanie sytuacji włoskiej marki na podstawie danych finansowych – i przedstawienie swojej oferty. Formalne złożenie ofert ma nastąpić w maju, sprzedaż La Perli ma zakończyć się w czerwcu tego roku.

Włoskie źródła informują, że wśród firm zainteresowanych kupnem La Perli nie ma Sandro Veronesiego, właściciela firmy Oniverse (dawniej – Calzedonii). Swego czasu krążyły informacje, że włoski biznesmen jest silnym kandydatem do przejęcia La Perli. Włoscy komentatorzy podkreślają jednak, że lista potencjalnych kupców jest otwarta i mogą do niej dołączyć kolejne podmioty.

Kto kupi markę La Perla?

Firmę La Perla założyła gorseciarka Ada Masotti w Bolonii w 1954 roku. Z czasem oferta rozwinęła się o bieliznę nocną, a w połowie lat 60. – również o kostiumy kąpielowe.

W 1981 roku firmę przejął syn założycielki, Alberto Masotti. Dla La Perli były to czasy wyjątkowego prosperity – sprzyjały temu aktualne trendy w modzie. To właśnie wtedy marka La Perla zyskała światową renomę. W połowie lat 80. w ofercie La Perli pojawiła się bielizna i kąpielówki dla mężczyzn.

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad La Perla trzykrotnie zmieniała właścicieli. Ostatni z nich – koncern Tennor – znajduje się w stanie likwidacji.

We włoskich mediach pojawiła się informacja, że 14 marca pod gmachem Ministerstwa Pracy w Rzymie ma zebrać się grupa pracowników La Perli. W obliczu zbliżającego się przetargu ich przyszłość stoi bowiem pod znakiem zapytania. Źródła podają, że pracownicy domagają się odpowiedniego wsparcia i zabezpieczenia w sytuacji zmiany właściciela.

Słynna włoska marka luksusowej bielizny La Perla za kilka miesięcy ma zmienić właściciela – informują włoskie media. To decydujący moment dla marki, która znalazła się w trudnym położeniu, choć jeszcze względnie niedawno święciła triumfy biznesowe.

La Perla: słynna włoska marka niebawem zmieni właściciela

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Reklama
Moda
Nowy projekt buntowników świata mody. Te ubrania pielęgnują skórę jak kosmetyki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Moda
Zara zastrzegła swój nowy znak towarowy. Składa się wyłącznie z cyfr
Moda
Słynna marka luksusowa wymyka się Włochom z rąk. Rząd w Rzymie jest bezradny
Moda
Jonathan Anderson pisze nowy rozdział historii Diora. Debiut w Paryżu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Moda
Nazwa domu mody zbyt popularna, by ją zastrzec? Zdecyduje Sąd Najwyższy
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama