Marki luksusowe, które w ostatnich latach prowadziły politykę stopniowego podnoszenia cen swoich produktów, boleśnie odczuwają skutki takiej strategii. Analitycy branży dóbr luksusowych zauważają, że zamożni klienci coraz mniej chętnie kupują luksusowe torebki, chętniej stawiając na używane, w bardziej przystępnych cenach.
Jest za drogo: Klienci coraz mniej chętnie kupują luksusowe torebki
Dla wielu klientów ceny luksusowych torebek osiągnęły już zbyt wysoki pułap. Do takich wniosków doszli eksperci z internetowej platformy sprzedażowej Joor na podstawie analizy globalnego rynku torebek.
Swoje obserwacje eksperci zawarli w najnowszym raporcie podsumowującym kluczowe trendy na rynku wyrobów luksusowych. Na potrzeby publikacji przeanalizowano kilkaset tysięcy transakcji na platformie Joor, których dokonano na przestrzeni ostatnich trzech lat.
Czytaj więcej
W co inwestują pieniądze najzamożniejsi klienci? Eksperci z międzynarodowej grupy The Independents zrzeszającej analityków z wielu krajów, przeanalizowali trendy dotyczące preferencji konsumentów dóbr luksusowych.
Analitycy zauważyli, że w analizowanym okresie sukcesywnie malała liczba transakcji zakupu torebek w cenie wyższej niż 500 dolarów. Największy z kolei spadek sprzedaży zanotowano w przypadku torebek kosztujących powyżej tysiąca dolarów.