Nowy właściciel ikonicznego domu mody Trussardi próbę jego wskrzeszenia — informują włoskie branżowe media. Obserwatorzy sytuacji słynnego domu mody, który od szeregu lat boryka się z problemami finansowymi, określają nowy ruch jej właściciela jako „jedną z najbardziej ambitnych i wymagających operacji we włoskiej branży mody”.
Zmiany w Trussardi. Cel
Funkcjonujący od 1911 roku włoski dom mody Trussardi przez wiele dekad uchodził za ikonę włoskiej mody. Jednak od kilku lat firma z Mediolanu mierzy się z problemami, które zmusiły ją do wdrożenia programu naprawczego. Nowy właściciel Trussardi ma ambitne plany przywrócenia marce prestiżu, który niegdyś miała. O tych zamiarach szerzej pisze włoski branżowy dziennik Milano Finanza.
Zasiadający od 2023 roku na stanowisku prezesa Trussardi Alberto Racca powiedział, że marka zamierza zreinterpretować swój styl, bazując na swoim ponadstuletnim dziedzictwie. W planie jest też powrót na mediolański tydzień mody, ale jeszcze nie w 2025 roku.
Entuzjastów włoskiej marki z Europy Środkowej zapewne zainteresuje fakt, że zwiększy ona swoją obecność w tej części kontynentu. Podobny plan dotyczy Azji Centralnej i Bliskiego Wschodu.
Czytaj więcej
Znana włoska marka odzieżowa ma przed sobą trudny okres i gruntowną restrukturyzację, która ma pomóc wrócić na ścieżkę wzrostu. Jednym z elementów koniecznych zmian ma być zamknięcie 500 sklepów.