Słynny dom mody wychodzi z kryzysu. Klientami mają być mieszkańcy prowincji

Włochy są jedną z potęg na rynku produktów luksusowych. O powrót na dawne miejsce w tej branży chce powalczyć marka, która ostatnich lat nie może zaliczyć do udanych. Kluczem do sukcesu mają być między innymi „wyrafinowani profesjonaliści, którzy nie gonią za trendami”.

Publikacja: 06.12.2024 15:24

Palazzo Trussardi – siedziba marki w Mediolanie.

Palazzo Trussardi – siedziba marki w Mediolanie.

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Nowy właściciel ikonicznego domu mody Trussardi próbę jego wskrzeszenia — informują włoskie branżowe media. Obserwatorzy sytuacji słynnego domu mody, który od szeregu lat boryka się z problemami finansowymi, określają nowy ruch jej właściciela jako „jedną z najbardziej ambitnych i wymagających operacji we włoskiej branży mody”.

Zmiany w Trussardi. Cel

Funkcjonujący od 1911 roku włoski dom mody Trussardi przez wiele dekad uchodził za ikonę włoskiej mody. Jednak od kilku lat firma z Mediolanu mierzy się z problemami, które zmusiły ją do wdrożenia programu naprawczego. Nowy właściciel Trussardi ma ambitne plany przywrócenia marce prestiżu, który niegdyś miała. O tych zamiarach szerzej pisze włoski branżowy dziennik Milano Finanza.

Zasiadający od 2023 roku na stanowisku prezesa Trussardi Alberto Racca powiedział, że marka zamierza zreinterpretować swój styl, bazując na swoim ponadstuletnim dziedzictwie. W planie jest też powrót na mediolański tydzień mody, ale jeszcze nie w 2025 roku.

Entuzjastów włoskiej marki z Europy Środkowej zapewne zainteresuje fakt, że zwiększy ona swoją obecność w tej części kontynentu. Podobny plan dotyczy Azji Centralnej i Bliskiego Wschodu.

Czytaj więcej

Słynna włoska marka odzieżowa w tarapatach. W planach 500 sklepów do zamknięcia

Zmieni się też grupa docelowa Trussardi, która swoje ceny chce wyznaczyć na granicy średniej i wyższej półki. Racca określił nową klientelę marki jako „stylowych i wyrafinowanych profesjonalistów mieszkających na włoskiej lub europejskiej prowincji, którzy nie gonią za trendami”.

Omawiając biznesowe aspektu nowego planu, Racca powiedział, że sprzedaż będzie odbywać się zarówno w firmowych butikach marki, jak i w sklepach partnerskich oraz przez internet. Firmowy sklep online marki ma ruszyć w czerwcu 2025 roku.

Trussardi zachowa też sporą autonomię wobec swojego nowego właściciela — włoskiego koncernu Miroglio Group znanego z produkcji tkanin, dzianin, a także odzieży gotowej dla marek odzieżowych. Współpraca będzie dotyczyła jedynie takich aspektów jak logistyka i finanse.

Trussardi: 113 lat historii włoskiego domu mody

Kłopoty marki Trussardi zaczęły się już ponad dwie dekady temu, kiedy w 1999 roku zmarł jej prezes, Nicola Trussardi, wnuk Dantego Trussardiego — założyciela marki. W ostatnich latach problemy pogłębiła pandemia, globalny kryzys gospodarczy i wojna w Ukrainie. Marka straciła też część klientów ze względu na trwające spowolnienie w branży luksusowej.

Z powodu wielomilionowego zadłużenia na początku 2023 roku rozpoczął się proces restrukturyzacji. Dyrektorami kreatywnymi Trussardi przestali być też uważani za jednych z najciekawszych europejskich projektantów Benjamin Huseby i Serhat, który pracowali na tych stanowiskach przez zaledwie trzy sezony.

Misją duetu było tchnięcie w kolekcje Trussardi nowego ducha i przyciągnięcie nieco młodszego grona klientów. Choć dzięki projektantom marka wróciła na wybiegi tygodni mody w Mediolanie, to wyniki sprzedaży wciąż były niezadowalające.

Wiosną 2023 za kwotę 35 milionów euro markę Trussardi kupił koncern Miroglio Group, który postawił sobie za cel przywrócenie jej dawnej świetności. W porftolio MG znajduje się dziewięć włoskich i tureckich marek odzieżowych, w tym Motivi, Elena Mirò czy Fiorella Rubino, które są obecne również w Polsce.

Trussardi zaczynało jako pracownia rękawiczek skórzanych w Mediolanie prowadzona przez Dante Trussardiego. Okres prosperity to czas międzywojnia, a także II wojny światowej, gdy fabryki Trussardi szyły rękawiczki dla włoskich żołnierzy. Najbardziej dynamiczny okres rozwoju to z kolei lata 80. i 90. gdy firmą zarządzał Nicola Trussardi. Przekształcił on firmę specjalizującą się w galanterii skórzanej w potężny koncern świata włoskiej mody oferujący kolekcje męskie i damskie, a także zapachy czy oprawki okularowe. 

Nowy właściciel ikonicznego domu mody Trussardi próbę jego wskrzeszenia — informują włoskie branżowe media. Obserwatorzy sytuacji słynnego domu mody, który od szeregu lat boryka się z problemami finansowymi, określają nowy ruch jej właściciela jako „jedną z najbardziej ambitnych i wymagających operacji we włoskiej branży mody”.

Zmiany w Trussardi. Cel

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Moda
Adidas zamyka projekt, który mógł pociągnąć go na dno. „Wszystko sprzedaliśmy”
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Moda
Polska sportsmenka twarzą znanej marki modowej. „Długoterminowa współpraca”
Moda
Ulubiona marka luksusowa pokolenia Z wchodzi na nowy poziom. Rekordowe wyniki
Moda
Nowa kolekcja marki Bytom wiosna-lato 2025: Marcin Dorociński w roli głównej
Moda
„Chińska Zara” chce powtórzyć sukces Temu. Prezes firmy zapowiada ekspansję
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”