Mark Zuckerberg ma nowy pomysł na biznes. Łacina i greka staną się popularne?

Mark Zuckerberg, szef koncernu Meta, przedstawił niedawno swój nowy pomysł na biznes, który nie ma nic wspólnego z Facebookiem czy Instagramem. To nowa pasja amerykańskiego miliardera, który rozważa wejście na rynek z nowym produktem.

Publikacja: 07.10.2024 12:55

Mark Zuckerberg w koszulce z napisem „Pathei mathos” (gr. nauka poprzez cierpienie). Autorem sentenc

Mark Zuckerberg w koszulce z napisem „Pathei mathos” (gr. nauka poprzez cierpienie). Autorem sentencji jest grecki dramaturg Ajschylos.

Foto: David Paul Morris : Bloomberg Finance LP

Mark Zuckerberg, szef koncernu Meta kontrolującego Facebooka, Instagrama oraz aplikację WhatsApp, rozważa otwarcie nowego rozdziału w swojej karierze biznesowej. Wkracza w ten sposób w branżę, w której dotąd nie był obecny – i z którą przez wiele lat raczej nikt go nie kojarzył. O nowym pomyśle „Zucka” informuje „The New York Times”.

Mark Zuckerberg projektantem mody?

Przez wiele lat Mark Zuckerberg był raczej antytezą człowieka podążającego za trendami modowymi. Twórca Facebooka, szef koncernu Meta i według analityków „Bloomberga” – drugi najbogatszy człowiek na naszym globie – kojarzył się z bluzami z kapturem i T-shirtami w nieokreślonych kolorach. To był jego styl korporacyjny. Jednak niedawno Mark Zuckerberg rozpoczął przemianę wizerunku, o czym pisaliśmy obszernie.

Niedawno w podcaście „Acquired”, Zuckerberg poinformował, że nawiązał współpracę ze znanym amerykańskim projektantem mody, Mikiem Amirim. Jej rezultatem jest kolekcja oversize’owych T-shirtów z sentencjami inspirowanymi starożytną Grecją i Rzymem. Na swoim koncie na Instagramie „Zuck” zasugerował też, limitowana kolekcja być może trafi do sprzedaży.

Czytaj więcej

Litwinka stworzyła biznes wart miliardy dolarów. Pomysł narodził się na imprezie

„Zacząłem pracować nad serią koszulek z moimi ulubionymi klasycznymi sentencjami” – powiedział 40-letni miliarder w rozmowie z gospodarzami podcastu, mając na sobie wtedy koszulkę ze stylizowaną sentencją „Pathei mathos”, czyli „nauka poprzez cierpienie”. Jej autorem był żyjący w VI i V wieku przed naszą erą ateński dramaturg Ajschylos, którego uważa się za twórcę tragedii greckiej.

Zuckerberg i koszulka „aut Zuck, aut nihil”.

Zuckerberg i koszulka „aut Zuck, aut nihil”.

David Paul Morris : Bloomberg Finance LP

„Zuck” powiedział, że w jego rodzinie często powtarza się to powiedzenie. Dodał też, że odnosi się ono do przeszło dwudziestoletniej historii Facebooka, która – jak podkreślił – była naznaczona wieloma trudnościami.

Nieco później, w trakcie jednej ze swoich firmowych prezentacji, Zuckerberg miał na sobie koszulkę z napisem „aut Zuck, aut nihil”, odnoszącym się do dewizy żyjącego w XV wieku włoskiego polityka Cezara Borgii „aut Caesar, aut nihil”, czyli po polsku: „albo być Cezarem, albo nikim”.

Dziennikarz „New York Timesa” zauważa, że zanim Zuckerberg ogłosił stworzenie swojej pierwszej kolekcji T-shirtów, na swoich 40. urodzinach wystąpił w koszulce ze zdaniem „Carthago delenda est” (łac. „Kartagina musi zostać zniszczona”), które przypisuje się rzymskiemu politykowi Katonowi Starszemu. Fascynacja biznesmena starożytnym Rzymem objawiła się ostatnio w jeszcze inny sposób.

W połowie sierpnia tego roku Zuckerberg zamówił u artysty Daniela Arshama wykonanie rzeźby jego żony, Priscilli Chan. Jak podkreślił na swoim Instagramie, było to „przywołanie rzymskiej tradycji tworzenia rzeźb swojej żony”.

Mark Zuckerberg: nowy cesarz internetu?

Mark Zuckerberg ma teraz w mediach swoje pięć minut. Jednym z powodów jest z pewnością dosyć wyraźna zmiana stylu 40-letniego miliardera.

W ostatnich miesiącach biznesmen porzucił swoje charakterystyczne, nijakie koszulki i bluzy z kapturem w niesprecyzowanych kolorach na rzecz modnych oversize’owych T-shirtów i hawajskich koszul, które chętnie zestawia z masywnymi naszyjnikami na łańcuchu. Zapuścił nieco włosy, dba też o formę, regularnie trenuje brazylijskie jiu-j.

Po latach wizerunkowych i biznesowych turbulencji Amerykanin zdecydowanie znajduje się teraz na fali wznoszącej. Niedawno zajął drugie miejsce na liście Bloomberg Billionaires Index, strącając z niego swojego kolegę z branży, miliardera Jeffa Bezosa, który wylądował na trzeciej pozycji (na analogicznej liście „Forbesa” Zuckerberg zamyka podium, Bezos jest czwarty).

Mark Zuckerberg, szef koncernu Meta kontrolującego Facebooka, Instagrama oraz aplikację WhatsApp, rozważa otwarcie nowego rozdziału w swojej karierze biznesowej. Wkracza w ten sposób w branżę, w której dotąd nie był obecny – i z którą przez wiele lat raczej nikt go nie kojarzył. O nowym pomyśle „Zucka” informuje „The New York Times”.

Mark Zuckerberg projektantem mody?

Pozostało 90% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku