Metamorfoza stylu Marka Zuckerberga: druga młodość czy sprytny marketing?

Mark Zuckerberg do niedawna nie rozstawał się z T-shirtami i bluzami z kapturem. To jednak już przeszłość. Twórca Facebooka postawił na styl generacji Z. Zmiana nie umknęła obserwatorom poczynań Zuckerberga, więc pojawiły się pytania: 40-letni „Zuck” odnalazł w sobie 20-latka czy chodzi o coś zupełnie innego?

Publikacja: 09.08.2024 12:55

Mark Zuckerberg podczas wywiadu w siedzibie firmy Meta w Menlo Park w Kalifornii

Mark Zuckerberg podczas wywiadu w siedzibie firmy Meta w Menlo Park w Kalifornii

Foto: Jason Henry: Bloomberg Finance LP

W dużej mierze to jemu zawdzięczamy narodziny i karierę tak zwanego „startupowego looku” – Mark Zuckerberg, twórca Facebooka, jeden z gigantów Doliny Krzemowej, przez lata pokazywał się publicznie niemal wyłącznie w T-shirtach i bluzach z kapturem. To był jego strój służbowy – w taki sposób „Zuck” pokazywał światu, że jego firma to nie korporacja, w której pracownicy – oraz szef – muszą chodzić w garniturach. Zestaw składający się z dżinsów, T-shirta i bluzy, wszystko w neutralnych kolorach, stał się znakiem rozpoznawczym „Zucka”. To jednak już przeszłość. Mark Zuckerberg, który w tym roku skończył 40 lat, postanowił zmienić swój wizerunek.

Jak zmieniał się styl Marka Zuckerberga?

Od kiedy Mark Zuckerberg stał się jednym z najbardziej znanych przedsiębiorców na świecie, konsekwentnie trzymał się swojego wizerunku „tech bro”, który dba o swój biznes, ale niekoniecznie o wygląd. Jego komunikat był jasny: nie wywyższam się, jestem jednym z was, nie miliarderem, ale informatykiem, startupowcem.

Czytaj więcej

Pokonali Adidasa. Nowe najbardziej pożądane buty na świecie to dzieło dwóch firm

„Zuck” wciąż stawia na nieformalny styl, ale wydaje się, że teraz przykłada do wyglądu znacznie większą wagę niż wcześniej. Od pewnego czasu na zdjęciach i nagraniach, które trafiają do mediów i na kanały Zuckerberga w social mediach, nie widać nieśmiertelnego zestawu w postaci T-shirta i bluzy – tyleż ikonicznego, co nijakiego.

Jason Henry: Bloomberg Finance LP

Dla odmiany, Zuckerberg częściej pokazuje się w takich modnych elementach męskiej garderoby jak oversize’owe koszulki czy kolorowe koszule w hawajskim stylu. Do tego kolejny, całkowicie nowy i zaskakujący biżuteryjny dodatek: oprócz zegarków „Zuck” chętnie nosi teraz srebrne lub złote wisiory na łańcuchu w hiphopowym stylu.

To nie wszystko: 40- letni miliarder zmienił też fryzurę. Dotychczas miał bardzo krótko ścięte włosy, co było dość spójne z jego maksymalnie prostym ubiorem. Teraz fryzura biznesmena nabrała kształtu – jego włosy są dłuższe, a dzięki temu, że są kręcone, odejmują mu dobre kilka lat.

Mark Zuckerberg: metamorfoza twórcy Facebooka

Z czego wynika taka metamorfoza właściciela Mety? Zdaniem niektórych możliwe, że Zuckerberg, któremu w maju tego roku stuknęła 40-tka, mierzy się po prostu z widmem nadciągającego kryzysu wieku średniego. Zdaniem innych – zmiana stylu to próba zdobycia zaufania najmłodszych użytkowników internetu, którzy zaczęli postrzegać Facebooka jako medium dla pokolenia ich rodziców czy dziadków. Być może – twierdzą niektórzy – Zuckerberg stara się pokazać młodym, że Facebook, Instagram czy Whatsapp, serwisy, które kontroluje Meta, są jednak „cool”.   

Jason Henry: Bloomberg Finance LP

Zdaniem innych możliwe jest też, że miliarder pracuje nad odświeżeniem wizerunku po trudnym okresie, który za sobą ma i on, i kontrolowana przez niego spółka. Przypomnijmy, że Meta bezskutecznie i nieco na siłę promowała ideę metawersum, co stało się powodem wielu żartów i drwin.

Mark Zuckerberg w lutym tego roku w Korei Południowej. Uwagę obserwatorów już wtedy zwrócił stylowy

Mark Zuckerberg w lutym tego roku w Korei Południowej. Uwagę obserwatorów już wtedy zwrócił stylowy i modny kożuszek.

SeongJoon Cho: Bloomberg Finance LP

Natomiast Mark Zuckerberg w ostatnich latach musiał brać udział w bardzo niekomfortowych dla niego przesłuchaniach przed Kongresem USA. Na zdjęciach z tych przesłuchań twórca Facebooka wypadał niekorzystnie, to wzmacniało niechęć do niego. Mark Zuckerberg nie budził sympatii i wydawało się, że nie da się nic z tym zrobić.  

Okazuje się jednak, że nie ma rzeczy niemożliwych. Zmiana stylu Zuckerberga idzie zresztą w parze z dużo lepszym okresem dla firmy Meta – akcje spółki w tym roku notują spore wzrosty.

W dużej mierze to jemu zawdzięczamy narodziny i karierę tak zwanego „startupowego looku” – Mark Zuckerberg, twórca Facebooka, jeden z gigantów Doliny Krzemowej, przez lata pokazywał się publicznie niemal wyłącznie w T-shirtach i bluzach z kapturem. To był jego strój służbowy – w taki sposób „Zuck” pokazywał światu, że jego firma to nie korporacja, w której pracownicy – oraz szef – muszą chodzić w garniturach. Zestaw składający się z dżinsów, T-shirta i bluzy, wszystko w neutralnych kolorach, stał się znakiem rozpoznawczym „Zucka”. To jednak już przeszłość. Mark Zuckerberg, który w tym roku skończył 40 lat, postanowił zmienić swój wizerunek.

Pozostało 84% artykułu
Ludzie
Wśród generacji Z rośnie nowy typ milionerów. Błyskawiczna kariera w ciągu roku
Ludzie
Najbogatsza kobieta na świecie zdetronizowana. Triumf słynnej rodziny z USA
Ludzie
Pokolenie „małych sukcesów”: dlaczego generacja Z nie chce iść w ślady rodziców?
Ludzie
Jannik Sinner: tenisista numer 1 na świecie stał się królem „cichego luksusu”
Ludzie
Dlaczego czołowi amerykańscy politycy drżą przed Taylor Swift?
Materiał Promocyjny
Citi Handlowy kontynuuje świetną ofertę dla tych, którzy preferują oszczędzanie na wysoki procent.