H&M zamyka jedną ze swoich marek. Była obecna w wielu krajach Europy

H&M Group zamyka markę powołaną do życia w 2018 roku. Internetowy outlet Afound, bo o tę markę chodzi, niebawem przestanie funkcjonować. To reakcja szwedzkiego giganta na zmiany w branży odzieżowej – i nie tylko.

Publikacja: 22.08.2024 12:18

Do zamknięcia marki Afound dojdzie jesienią tego roku.

Do zamknięcia marki Afound dojdzie jesienią tego roku.

Foto: David Lombeida: 2023 Bloomberg Finance LP

Afound należy do szwedzkiej firmy H&M Group, właściciela popularnej marki odzieżowej H&M, a także między innymi COS, Monki czy & Other Stories. Zarząd szwedzkiego giganta ogłosił właśnie zamknięcie internetowego outletu, sześć lat po jego otwarciu. Jaki jest powód takiej decyzji?

H&M Group zamyka swój outlet Afound

Koncern H&M Group stworzył swój outlet Afound w 2018 roku. Początkowo marka obejmowała sklepy stacjonarne, z czasem sprzedaż skoncentrowała się wyłącznie na outlecie internetowym.

W ofercie sklepu znajdują się produkty z poprzednich i aktualnych kolekcji zarówno marek należących do szwedzkiego koncernu, jak i wielu innych. Ceny wyrobów bywają nawet o 70 procent niższe od regularnych.

Czytaj więcej

Ozempic wkracza do świata mody. Nowe zjawisko może zdominować wybiegi

Na Afound można kupić nie tylko ubrania, ale również kosmetyki i przedmioty wyposażenia wnętrz. W gronie zewnętrznych marek ze średniej i wyższej półki obecnych w szwedzkim outlecie znajdują się między innymi Adidas, Puma, Levi’s, Gucci, Burberry, Calvin Klein, UGG, Max Factor, Clinique, Boucheron i wiele innych.

Dotychczas Afound działał na siedmiu europejskich rynkach: w Szwecji, Holandii, Niemczech, Austrii, Danii, Norwegii i Finlandi. Już niebawem jednak ta marka grupy H&M przestanie istnieć.

W oficjalnym komunikacie koncern zapowiedział, że marka Afound zostanie zamknięta jesienią tego roku. Informacja na ten temat pojawiła się na stronie H&M Group w środę. Pracownicy Afound mają otrzymać wsparcie w znalezieniu nowego stanowiska w strukturach koncernu lub w poszukiwaniu pracy w innych firmach.

Dlaczego H&M Group zamyka outlet Afound?

Grupa H&M wyjaśnia na swojej stronie powody rychłego zamknięcia swojego outletu. „Analizując aktualną sytuację Afound, nie notujemy wystarczająco wysokiego popytu, co w pewnej mierze wynika z tego, iż marki coraz częściej stawiają na swoje własne kanały sprzedaży, aby wzmocnić relacje z klientami. Doprowadziło to nas do podjęcia trudnej, ale koniecznej decyzji o likwidacji Afound” — czytamy w komunikacie na stronie H&M Group.

Decyzja H&M Group o zamknięciu sklepu odzwierciedla sytuację na rynku wyrobów ze średniej i wyższej półki — odzieży i nie tylko. Co prawda ze względu na rosnące koszty życia coraz większe rzesze klientów w poszukiwaniu atrakcyjnych okazji cenowych coraz częściej kupują w second handach i outletach, jednak niekoniecznie idzie to w parze z interesami marek.

Mowa zwłaszcza o markach luksusowych, które również są obecne w ofercie Afound. Wyraźnie spowolnienie w branży luksusowej, jakie notuje się od szeregu miesięcy, zmusiło wiele z nich do zmiany strategii sprzedaży swoich wyrobów.

Spadek popytu wśród średnio zamożnej klienteli sprawia, że od pewnego czasu marki rezygnują ze sprzedawania swoich wyrobów po obniżonych cenach, wycofują swoje produkty z ofert sklepów i outletów partnerskich, zamykają też swoje własne outlety — jeżeli je mają. Aby zapewnić sobie stabilne i satysfakcjonujące zyski, marki koncentrują się na klientach dysponujących najgrubszymi portfelami i na różne sposoby promują wśród nich swoje najdroższe wyroby.

Afound należy do szwedzkiej firmy H&M Group, właściciela popularnej marki odzieżowej H&M, a także między innymi COS, Monki czy & Other Stories. Zarząd szwedzkiego giganta ogłosił właśnie zamknięcie internetowego outletu, sześć lat po jego otwarciu. Jaki jest powód takiej decyzji?

H&M Group zamyka swój outlet Afound

Pozostało 89% artykułu
Moda
Nowy trend z Tik Toka opanowuje lotniska na świecie. Władze zabrały głos
Moda
Zalando szykuje zmianę wizerunku. Słynny amerykański aktor w kampanii reklamowej
Moda
Wraca ulubiona marka odzieżowa milenialsów. Do życia przywrócił ją H&M
Moda
Trend „Balmoral” święci triumfy w świecie mody. Czy to tęsknota za Elżbietą II?
Moda
„Cichy luksus” ma następcę. To efekt serialu HBO, który stawia na styl „korpo”
Moda
Rusza nowa fala sojuszy wśród czołowych marek mody. Uniqlo i Zara pionierami