H&M zamyka jedną ze swoich marek. Była obecna w wielu krajach Europy

H&M Group zamyka markę powołaną do życia w 2018 roku. Internetowy outlet Afound, bo o tę markę chodzi, niebawem przestanie funkcjonować. To reakcja szwedzkiego giganta na zmiany w branży odzieżowej – i nie tylko.

Publikacja: 22.08.2024 12:18

Do zamknięcia marki Afound dojdzie jesienią tego roku.

Do zamknięcia marki Afound dojdzie jesienią tego roku.

Foto: David Lombeida: 2023 Bloomberg Finance LP

Afound należy do szwedzkiej firmy H&M Group, właściciela popularnej marki odzieżowej H&M, a także między innymi COS, Monki czy & Other Stories. Zarząd szwedzkiego giganta ogłosił właśnie zamknięcie internetowego outletu, sześć lat po jego otwarciu. Jaki jest powód takiej decyzji?

H&M Group zamyka swój outlet Afound

Koncern H&M Group stworzył swój outlet Afound w 2018 roku. Początkowo marka obejmowała sklepy stacjonarne, z czasem sprzedaż skoncentrowała się wyłącznie na outlecie internetowym.

W ofercie sklepu znajdują się produkty z poprzednich i aktualnych kolekcji zarówno marek należących do szwedzkiego koncernu, jak i wielu innych. Ceny wyrobów bywają nawet o 70 procent niższe od regularnych.

Czytaj więcej

Ozempic wkracza do świata mody. Nowe zjawisko może zdominować wybiegi

Na Afound można kupić nie tylko ubrania, ale również kosmetyki i przedmioty wyposażenia wnętrz. W gronie zewnętrznych marek ze średniej i wyższej półki obecnych w szwedzkim outlecie znajdują się między innymi Adidas, Puma, Levi’s, Gucci, Burberry, Calvin Klein, UGG, Max Factor, Clinique, Boucheron i wiele innych.

Dotychczas Afound działał na siedmiu europejskich rynkach: w Szwecji, Holandii, Niemczech, Austrii, Danii, Norwegii i Finlandi. Już niebawem jednak ta marka grupy H&M przestanie istnieć.

W oficjalnym komunikacie koncern zapowiedział, że marka Afound zostanie zamknięta jesienią tego roku. Informacja na ten temat pojawiła się na stronie H&M Group w środę. Pracownicy Afound mają otrzymać wsparcie w znalezieniu nowego stanowiska w strukturach koncernu lub w poszukiwaniu pracy w innych firmach.

Dlaczego H&M Group zamyka outlet Afound?

Grupa H&M wyjaśnia na swojej stronie powody rychłego zamknięcia swojego outletu. „Analizując aktualną sytuację Afound, nie notujemy wystarczająco wysokiego popytu, co w pewnej mierze wynika z tego, iż marki coraz częściej stawiają na swoje własne kanały sprzedaży, aby wzmocnić relacje z klientami. Doprowadziło to nas do podjęcia trudnej, ale koniecznej decyzji o likwidacji Afound” — czytamy w komunikacie na stronie H&M Group.

Decyzja H&M Group o zamknięciu sklepu odzwierciedla sytuację na rynku wyrobów ze średniej i wyższej półki — odzieży i nie tylko. Co prawda ze względu na rosnące koszty życia coraz większe rzesze klientów w poszukiwaniu atrakcyjnych okazji cenowych coraz częściej kupują w second handach i outletach, jednak niekoniecznie idzie to w parze z interesami marek.

Mowa zwłaszcza o markach luksusowych, które również są obecne w ofercie Afound. Wyraźnie spowolnienie w branży luksusowej, jakie notuje się od szeregu miesięcy, zmusiło wiele z nich do zmiany strategii sprzedaży swoich wyrobów.

Spadek popytu wśród średnio zamożnej klienteli sprawia, że od pewnego czasu marki rezygnują ze sprzedawania swoich wyrobów po obniżonych cenach, wycofują swoje produkty z ofert sklepów i outletów partnerskich, zamykają też swoje własne outlety — jeżeli je mają. Aby zapewnić sobie stabilne i satysfakcjonujące zyski, marki koncentrują się na klientach dysponujących najgrubszymi portfelami i na różne sposoby promują wśród nich swoje najdroższe wyroby.

Afound należy do szwedzkiej firmy H&M Group, właściciela popularnej marki odzieżowej H&M, a także między innymi COS, Monki czy & Other Stories. Zarząd szwedzkiego giganta ogłosił właśnie zamknięcie internetowego outletu, sześć lat po jego otwarciu. Jaki jest powód takiej decyzji?

H&M Group zamyka swój outlet Afound

Pozostało 89% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku