Dobrze znana Polkom europejska marka odzieżowa wraca. Zmieni jednak nazwę

Znana francuska marka odzieżowa, która nie tak dawno miała sieć sklepów w polskich centrach handlowych, wróci w nowej odsłonie. Nowy właściciel wskrzesił ją, ale zmodyfikował też jej nazwę.

Publikacja: 24.06.2024 16:28

Marka Camaïeu ogłosiła bankructwo w 2022 roku.

Marka Camaïeu ogłosiła bankructwo w 2022 roku.

Foto: Artem Beliaikin Unsplash

Camaïeu to znana francuska marka odzieżowa, której sklepy stacjonarne przez wiele lat funkcjonowały również w Polsce. Nowemu właścicielowi marki udało się ją wskrzesić – pod nową, nieco zmodyfikowaną nazwą. Już niebawem pojawią się nowe sklepy sklepy stacjonarne, ruszy też sprzedaż online.

Camaïeu wraca na rynek w nowej odsłonie

Wiele polskich klientek z pokolenia milenialsów z pewnością dobrze pamięta francuską markę odzieżową Camaïeu. Jej sklepy można było znaleźć w galeriach handlowych oraz przy głównych handlowych ulicach wielu polskich miast.

Niestety, w pewnym momencie marka zaczęła borykać się z coraz większymi problemami finansowymi, czego skutkiem było stopniowe zamykanie sklepów stacjonarnych Camaïeu poza granicami Francji oraz ogłoszenie bankructwa we wrześniu 2022 roku. W rezultacie zamknięto ostatnie 511 sklepów marki we Francji, wskutek czego pracę straciło ponad dwa i pół tysiąca osób pracujących w strukturach firmy.

Ostatnio jednak pojawiło się dla francuskiej marki światełko nadziei. Obecny właściciel Camaïeu ogłosił przywrócenie sprzedaży stacjonarnej i internetowej wyrobów marki, ale pod nową, nieco zmienioną nazwą — Be Camaïeu.

Jak podają francuskie media, w ofercie Be Camaïeu znajdą się codzienne damskie ubrania, z których marka była znana w swojej dotychczasowej odsłonie, a więc przede wszystkim sukienki, swetry, spodnie, jeansy, komplety garniturowe, bluzki i koszulki. Średnia cena wyrobów będzie wynosić około 30 euro, a zatem Be Camaïeu.

Be Camaïeu będzie właściwie drugą, damską kolekcją odzieży w ramach marki Celio, która jak dotąd specjalizowała się wyłącznie w odzieży męskiej. Celio, która posiada 320 sklepów we Francji, zamierza wzbogacić 50 z nich o kolekcję Be Camaïeu.

W ramach wskrzeszenia Camaïeu powstanie ponadto kilkanaście nowych sklepów we Francji i Belgii, które będą zatrudniać około 50 osób. Dwa z tych sklepów będą zawierać wyłącznie damską kolekcję sygnowaną Be Camaïeu. Ruszy również sklep internetowy. Sprzedaż wyrobów Be Camaïeu ma rozpocząć się 29 sierpnia tego roku.

Be Camaïeu — nowe wcielenie popularnej marki odzieżowej

Marka Camaïeu powstała w 1984 roku. W dziedzinie mody była jednym z najbardziej znanych towarów eksportowych Francji. Niestety, pod koniec ubiegłej dekady zaczęła borykać się z problemami finansowymi.

Marka otrzymała szansę na podniesienie się z kryzysu w 2020 roku, kiedy kupiła ją firma La Financière Immobilière Bordelaise, działająca w branży nieruchomości. Branżowi eksperci krytykowali jednak plan ożywienia marki przez nowego właściciela — mieścił się on dosłownie na jednej stronie. Piętrzące się problemy w okresie pandemii pogorszyły dodatkowo już i tak nienajlepszą kondycję Camaïeu.

Długi marki wzrosły do 240 milionów euro. W 2022 roku Camaïeu ogłosiła bankructwo i przeszła w stan likwidacji. Wszystkie aktywa przeznaczono na spłatę części gigantycznego zadłużenia.

W grudniu 2022 roku za kwotę 1,8 miliona euro Camaïeu kupiła wiodąca francuska marka odzieży męskiej Celio, która powstała w drugiej połowie lat 70. ubiegłego wieku. Firma nabyła prawa do loga, nazw należących do marki, a także domen internetowych Camaïeu. Transakcja nie obejmowała jednocześnie sklepów stacjonarnych marki i jej pracowników.

Prezes Celio Sébastien Bismuth w niedawnej rozmowie z „Le Figaro” podkreślił, że nie zamierza odbudowywać sieci kilkuset sklepów marki we Francji. Jego zdaniem bowiem wzajemnie się one „kanibalizowały”.

Camaïeu to znana francuska marka odzieżowa, której sklepy stacjonarne przez wiele lat funkcjonowały również w Polsce. Nowemu właścicielowi marki udało się ją wskrzesić – pod nową, nieco zmodyfikowaną nazwą. Już niebawem pojawią się nowe sklepy sklepy stacjonarne, ruszy też sprzedaż online.

Camaïeu wraca na rynek w nowej odsłonie

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Moda
Adidas zamyka projekt, który mógł pociągnąć go na dno. „Wszystko sprzedaliśmy”
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Moda
Polska sportsmenka twarzą znanej marki modowej. „Długoterminowa współpraca”
Moda
Ulubiona marka luksusowa pokolenia Z wchodzi na nowy poziom. Rekordowe wyniki
Moda
Nowa kolekcja marki Bytom wiosna-lato 2025: Marcin Dorociński w roli głównej
Moda
„Chińska Zara” chce powtórzyć sukces Temu. Prezes firmy zapowiada ekspansję
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”