Dobrze znana Polkom europejska marka odzieżowa wraca. Zmieni jednak nazwę

Znana francuska marka odzieżowa, która nie tak dawno miała sieć sklepów w polskich centrach handlowych, wróci w nowej odsłonie. Nowy właściciel wskrzesił ją, ale zmodyfikował też jej nazwę.

Publikacja: 24.06.2024 16:28

Marka Camaïeu ogłosiła bankructwo w 2022 roku.

Marka Camaïeu ogłosiła bankructwo w 2022 roku.

Foto: Artem Beliaikin Unsplash

Camaïeu to znana francuska marka odzieżowa, której sklepy stacjonarne przez wiele lat funkcjonowały również w Polsce. Nowemu właścicielowi marki udało się ją wskrzesić – pod nową, nieco zmodyfikowaną nazwą. Już niebawem pojawią się nowe sklepy sklepy stacjonarne, ruszy też sprzedaż online.

Camaïeu wraca na rynek w nowej odsłonie

Wiele polskich klientek z pokolenia milenialsów z pewnością dobrze pamięta francuską markę odzieżową Camaïeu. Jej sklepy można było znaleźć w galeriach handlowych oraz przy głównych handlowych ulicach wielu polskich miast.

Niestety, w pewnym momencie marka zaczęła borykać się z coraz większymi problemami finansowymi, czego skutkiem było stopniowe zamykanie sklepów stacjonarnych Camaïeu poza granicami Francji oraz ogłoszenie bankructwa we wrześniu 2022 roku. W rezultacie zamknięto ostatnie 511 sklepów marki we Francji, wskutek czego pracę straciło ponad dwa i pół tysiąca osób pracujących w strukturach firmy.

Ostatnio jednak pojawiło się dla francuskiej marki światełko nadziei. Obecny właściciel Camaïeu ogłosił przywrócenie sprzedaży stacjonarnej i internetowej wyrobów marki, ale pod nową, nieco zmienioną nazwą — Be Camaïeu.

Jak podają francuskie media, w ofercie Be Camaïeu znajdą się codzienne damskie ubrania, z których marka była znana w swojej dotychczasowej odsłonie, a więc przede wszystkim sukienki, swetry, spodnie, jeansy, komplety garniturowe, bluzki i koszulki. Średnia cena wyrobów będzie wynosić około 30 euro, a zatem Be Camaïeu.

Be Camaïeu będzie właściwie drugą, damską kolekcją odzieży w ramach marki Celio, która jak dotąd specjalizowała się wyłącznie w odzieży męskiej. Celio, która posiada 320 sklepów we Francji, zamierza wzbogacić 50 z nich o kolekcję Be Camaïeu.

W ramach wskrzeszenia Camaïeu powstanie ponadto kilkanaście nowych sklepów we Francji i Belgii, które będą zatrudniać około 50 osób. Dwa z tych sklepów będą zawierać wyłącznie damską kolekcję sygnowaną Be Camaïeu. Ruszy również sklep internetowy. Sprzedaż wyrobów Be Camaïeu ma rozpocząć się 29 sierpnia tego roku.

Be Camaïeu — nowe wcielenie popularnej marki odzieżowej

Marka Camaïeu powstała w 1984 roku. W dziedzinie mody była jednym z najbardziej znanych towarów eksportowych Francji. Niestety, pod koniec ubiegłej dekady zaczęła borykać się z problemami finansowymi.

Marka otrzymała szansę na podniesienie się z kryzysu w 2020 roku, kiedy kupiła ją firma La Financière Immobilière Bordelaise, działająca w branży nieruchomości. Branżowi eksperci krytykowali jednak plan ożywienia marki przez nowego właściciela — mieścił się on dosłownie na jednej stronie. Piętrzące się problemy w okresie pandemii pogorszyły dodatkowo już i tak nienajlepszą kondycję Camaïeu.

Długi marki wzrosły do 240 milionów euro. W 2022 roku Camaïeu ogłosiła bankructwo i przeszła w stan likwidacji. Wszystkie aktywa przeznaczono na spłatę części gigantycznego zadłużenia.

W grudniu 2022 roku za kwotę 1,8 miliona euro Camaïeu kupiła wiodąca francuska marka odzieży męskiej Celio, która powstała w drugiej połowie lat 70. ubiegłego wieku. Firma nabyła prawa do loga, nazw należących do marki, a także domen internetowych Camaïeu. Transakcja nie obejmowała jednocześnie sklepów stacjonarnych marki i jej pracowników.

Prezes Celio Sébastien Bismuth w niedawnej rozmowie z „Le Figaro” podkreślił, że nie zamierza odbudowywać sieci kilkuset sklepów marki we Francji. Jego zdaniem bowiem wzajemnie się one „kanibalizowały”.

Camaïeu to znana francuska marka odzieżowa, której sklepy stacjonarne przez wiele lat funkcjonowały również w Polsce. Nowemu właścicielowi marki udało się ją wskrzesić – pod nową, nieco zmodyfikowaną nazwą. Już niebawem pojawią się nowe sklepy sklepy stacjonarne, ruszy też sprzedaż online.

Camaïeu wraca na rynek w nowej odsłonie

Pozostało 91% artykułu
Moda
Modułowe buty wydrukowane w 3D. Innowacyjny projekt polskiego designera
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka luksusowa na świecie. Dominacja na rynku wtórnym
Moda
Nowy trend z Tik Toka opanowuje lotniska na świecie. Władze zabrały głos
Moda
Zalando szykuje zmianę wizerunku. Słynny amerykański aktor w kampanii reklamowej
Moda
Wraca ulubiona marka odzieżowa milenialsów. Do życia przywrócił ją H&M