Victoria’s Secret wraca z pokazami „aniołków”. Koniec kryzysu słynnej marki?

Bieliźniana marka Victoria’s Secret zapowiedziała powrót pokazów swoich kolekcji. Przerwa trwała aż sześć lat. Eksperci zastanawiają się, w jaki sposób zostanie przyjęty ten powrót. David Paul Morris

Publikacja: 17.05.2024 08:29

W pokazach Victoria’s Secret, które odbywały się od 1995 roku, brały udział najsłynniejsze modelki,

W pokazach Victoria’s Secret, które odbywały się od 1995 roku, brały udział najsłynniejsze modelki, by wymienić Naomi Campbell, Gisele Bündchen, Heidi Klum, siostry Hadid, Kendall Jenner czy Emily Ratajkowski.

Foto: David Paul Morris: Bloomberg Finance LP

Po sześcioletniej przerwie słynna bieliźniana marka Victoria’s Secret wraca ze ekstrawaganckimi pokazami swoich kolekcji, w których ponownie wezmą udział „aniołki” – modelki paradujące po wybiegu z anielskimi skrzydłami. W ostatnich latach marka przeżyła spory kryzys wizerunkowy, z którym od pewnego czasu próbuje się uporać.

Aniołki Victoria’s Secret wracają. Marka ponownie rusza z pokazami swoich kolekcji

„Przeczytaliśmy komentarze i słyszymy was. Wracają pokazy mody Victoria’s Secret i pokażemy wam, kim dziś jesteśmy” – czytamy na oficjalnych kanałach marki Victoria’s Secret, która w środę zapowiedziała powrót pokazów swoich kolekcji – w odpowiedzi na sygnały ze strony fanów marki, stęsknionych za tymi spektakularnymi wydarzeniami.

Czytaj więcej

Drżeli przed nimi giganci. Słynna marka trafi na sprzedaż? Koniec dobrej passy

W pokazach Victoria’s Secret, które odbywały się od 1995 roku, brały udział najsłynniejsze modelki, by wymienić Naomi Campbell, Gisele Bündchen, Heidi Klum, siostry Hadid, Kendall Jenner czy Emily Ratajkowski. Wydarzenia uświetniały występy takich gwiazd jak Rihanna, Taylor Swift czy Justin Bieber.

Jaka jest teraz marka Victoria’s Secret, której historia liczy prawie pięć dekad? Z pewnością jej odświeżony charakter jest nieco inny niż ten, który przysporzył jej problemów na przestrzeni ostatnich kilku lat.

Jak marka poinformowała na swojej stronie, obserwatorzy pokazów Victoria’s Secret mogą spodziewać się wszystkiego tego, z czego – w pozytywnym sensie – zasłynęły te imprezy. Na pokazach ma nie zabraknąć „szyku, skrzydeł, mody, rozrywki godnej musicalu, modelek i jeszcze więcej”.

Marka zapowiedziała też, że nowy format pokazów będzie inkluzywny. „Victoria’s Secret wspiera wszystkie kobiety – to z pewnością szybko się nie zmieni” – brzmi komunikat.

Przypomnijmy, że Victoria’s Secret wprowadziła w ostatnim czasie pewne zmiany w swoim wizerunku. Przez wiele lat charakter marki był bowiem bardzo daleki od deklarowanej obecnie inkluzywności: twarzami Victoria's Secret były bardzo szczupłe i przeważnie białe modelki. Jednak nie tylko to sprowadziło na markę falę krytyki.

Victoria’s Secret: historia wzlotu, upadku – i znowu wzlotu?

W 2019 roku Ed Razek, dyrektor marketingu pokazów mody marki, opuścił ją na fali krytyki z powodu swojej niechęci do zatrudniania modelek plus-size oraz transpłciowych. W tym samym roku marka odwołała pokaz swojej kolekcji i zrobiła sobie kilkuletnią przerwę, aby popracować nad nowym wizerunkiem.

Starania te podminowała emisja serialu dokumentalneg „Victoria’s Secret: Anioły i demony” w 2020 roku. Produkcja ujawniła powiązania Lesa Wexnera, szefa kontrolującego markę koncernu L Brands z Jeffreyem Epsteinem.

W międzyczasie Victoria’s Secret odłączyła się od L Brands i powołała do zarządu więcej kobiet, poszerzyła też rozmiarówkę swojej bielizny i wprowadziła między innymi takie modele jak biustonosze do karmienia piersią. W kampaniach marki zaczęło występować więcej modelek plus size.

Mimo to sprzedaż bielizny Victoria’s Secret nigdy nie osiągnęła dawnego poziomu. Od momentu wejścia na giełdę w 2021 roku wartość akcji marki spadła o prawie połowę.

Jak na razie data tegorocznego pokazu bielizny Victoria’s Secret pozostaje tajemnicą. Wiadomo jedynie, że odbędzie się jesienią.

Po sześcioletniej przerwie słynna bieliźniana marka Victoria’s Secret wraca ze ekstrawaganckimi pokazami swoich kolekcji, w których ponownie wezmą udział „aniołki” – modelki paradujące po wybiegu z anielskimi skrzydłami. W ostatnich latach marka przeżyła spory kryzys wizerunkowy, z którym od pewnego czasu próbuje się uporać.

Aniołki Victoria’s Secret wracają. Marka ponownie rusza z pokazami swoich kolekcji

Pozostało 89% artykułu
Moda
Najbogatszy Europejczyk pozbywa się jednej z marek. Stała się za mało luksusowa
Moda
Modułowe buty wydrukowane w 3D. Innowacyjny projekt polskiego designera
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka luksusowa na świecie. Dominacja na rynku wtórnym
Moda
Nowy trend z Tik Toka opanowuje lotniska na świecie. Władze zabrały głos
Moda
Zalando szykuje zmianę wizerunku. Słynny amerykański aktor w kampanii reklamowej