Reklama
Rozwiń
Reklama

Słynny włoski dom mody Trussardi w tarapatach. Ratunek ze strony konkurenta

Trussardi, włoski dom mody o stuletniej historii, ma poważne problemy finansowe i szuka ratunku. Co się stanie z jedną z najbardziej znanych włoskich marek odzieżowych?

Publikacja: 18.01.2024 11:10

Historia Trussardi sięga początków XX wieku.

Historia Trussardi sięga początków XX wieku.

Foto: Chris Ratcliffe © Bloomberg Finance LP

Trussardi to jedna z najbardziej znanych włoskich marek odzieżowych. Jej historia liczy ponad sto lat. Z powodu kłopotów finansowych wynikających z rosnącego zadłużenia firma znalazła się na skraju upadku. Pojawiła się jednak nadzieja dla Trussardi.

Trussardi: kto kupi słynny włoski dom mody?

Kłopoty marki Trussardi trwają już od kilku lat i wydaje się, że zaczęły się jeszcze w 1999 roku. Zginął wtedy stojący na czele firmy Nicola Trussardi, wnuk jej twórcy, Dantego Trussardiego. Następne lata przyniosły kolejne kłopoty, a w ostatnim czasie wydaje się, że włoski dom mody stacza się po równi pochyłej.

W polepszeniu wyników sprzedażowych nie pomogły ani zmiany dyrektorów kreatywnych, ani próby odświeżenia wizerunku marki przez jej obecnego prezesa Sebastiana Suhla, który wcześniej zajmował kluczowe stanowiska w strukturach takich domów mody jak Valentino, Givenchy, Prada i Marc Jacobs.

Czytaj więcej

Kurtka za niemal pół miliona złotych. Nowy projekt Pharrella Williamsa

W marcu ubiegłego roku, po zaledwie trzech sezonach, ze stanowisk dyrektorów kreatywnych Trussardi odeszli projektanci Benjamin Huseby i Serhat Işık. Zadaniem duetu było „odmłodzenie” oferty marki i skierowanie jej do młodszego grona klientów.

Reklama
Reklama

W ostatnich latach pojawiły się też problemy z produkcją i dystrybucją wyrobów Trussardi. Doszedł do tego globalny kryzys gospodarczy, który pogłębiła wojna w Ukrainie, a w końcu również działania konkurentów włoskiego domu mody. Dobiega również końca pandemiczny boom na wyroby luksusowe, co odczuwają nawet dobrze prosperujące marki.

Wskutek dużego zadłużenia Trussardi jeszcze w ubiegłym roku rozpoczęto proces restrukturyzacji firmy. Poszukiwania podmiotu, który byłby chętny wydobyć Trussardi z finansowych tarapatów i ocalić ponadstuletnie dziedzictwo marki, trwały miesiącami. Możliwe jednak, że kłopoty Trussardi niebawem dobiegną końca dzięki nowemu właścicielowi.

Trussardi – ikona włoskiej mody na skraju upadku

Powołując się na źródła, które na tym etapie poprosiły o zachowanie anonimowości, „Bloomberg” poinformował, że firmą, która jest chętna wykupić udziały Trussardi, jest włoskie przedsiębiorstwo Miroglio Group. Firma zajmuje się produkcją i sprzedażą odzieży.

W portfolio Miroglio Group znajduje się obecnie dziewięć włoskich i tureckich marek odzieżowych, między innymi znane w Polsce Motivi, Elena Mirò czy Fiorella Rubino. Żadna z nich nie ma jednak renomy, którą można by było porównać z tą, jaką nawet pomimo kłopotów cieszy się Trussardi.

Środki uzyskane ze sprzedaży marki zostaną przeznaczone na spłatę zobowiązań u wierzycieli. Jak informuje „Bloomberg”, nie obejdzie się też bez zamknięcia części butików Trussardi, ponieważ niektórych z nich transakcja nie obejmuje. Sprzedaż marki oczekuje jeszcze na zgodę ze strony sądu nadzorującego restrukturyzację firmy.

Jeżeli więc transakcja z firmą Miroglio Group dobiegnie końca, Trussardi nadal pozostanie we włoskich rękach. W świecie mody to dość rzadkie zjawisko.

Reklama
Reklama

Wiele włoskich, francuskich czy hiszpańskich domów mody należy do zagranicznych firm lub znajduje się w portfolio wielkich międzynarodowych konglomeratów. Największymi graczami w sferze wyrobów luksusowych są rywalizujące ze sobą koncerny LVMH, Richemont i Kering.

Trussardi to jedna z najbardziej znanych włoskich marek odzieżowych. Jej historia liczy ponad sto lat. Z powodu kłopotów finansowych wynikających z rosnącego zadłużenia firma znalazła się na skraju upadku. Pojawiła się jednak nadzieja dla Trussardi.

Trussardi: kto kupi słynny włoski dom mody?

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Reklama
Moda
Nowe zasady mody biurowej. Cichy luksus, mokasyny i mężczyźni w perłach
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Moda
Branża luksusowa schodzi na ziemię. Klienci chcą, by sprzedawać im emocje
Moda
Jak przekonać pokolenie Z do małżeństw? Nowy plan giganta rynku sukni ślubnych
Moda
Rusza flagowy sklep Uniqlo w Warszawie. Debiut innowacyjnej usługi Re.Uniqlo
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Moda
Nowy projekt buntowników świata mody. Te ubrania pielęgnują skórę jak kosmetyki
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama