Słynny włoski dom mody Trussardi w tarapatach. Ratunek ze strony konkurenta

Trussardi, włoski dom mody o stuletniej historii, ma poważne problemy finansowe i szuka ratunku. Co się stanie z jedną z najbardziej znanych włoskich marek odzieżowych?

Publikacja: 18.01.2024 11:10

Historia Trussardi sięga początków XX wieku.

Historia Trussardi sięga początków XX wieku.

Foto: Chris Ratcliffe © Bloomberg Finance LP

Trussardi to jedna z najbardziej znanych włoskich marek odzieżowych. Jej historia liczy ponad sto lat. Z powodu kłopotów finansowych wynikających z rosnącego zadłużenia firma znalazła się na skraju upadku. Pojawiła się jednak nadzieja dla Trussardi.

Trussardi: kto kupi słynny włoski dom mody?

Kłopoty marki Trussardi trwają już od kilku lat i wydaje się, że zaczęły się jeszcze w 1999 roku. Zginął wtedy stojący na czele firmy Nicola Trussardi, wnuk jej twórcy, Dantego Trussardiego. Następne lata przyniosły kolejne kłopoty, a w ostatnim czasie wydaje się, że włoski dom mody stacza się po równi pochyłej.

W polepszeniu wyników sprzedażowych nie pomogły ani zmiany dyrektorów kreatywnych, ani próby odświeżenia wizerunku marki przez jej obecnego prezesa Sebastiana Suhla, który wcześniej zajmował kluczowe stanowiska w strukturach takich domów mody jak Valentino, Givenchy, Prada i Marc Jacobs.

Czytaj więcej

Kurtka za niemal pół miliona złotych. Nowy projekt Pharrella Williamsa

W marcu ubiegłego roku, po zaledwie trzech sezonach, ze stanowisk dyrektorów kreatywnych Trussardi odeszli projektanci Benjamin Huseby i Serhat Işık. Zadaniem duetu było „odmłodzenie” oferty marki i skierowanie jej do młodszego grona klientów.

W ostatnich latach pojawiły się też problemy z produkcją i dystrybucją wyrobów Trussardi. Doszedł do tego globalny kryzys gospodarczy, który pogłębiła wojna w Ukrainie, a w końcu również działania konkurentów włoskiego domu mody. Dobiega również końca pandemiczny boom na wyroby luksusowe, co odczuwają nawet dobrze prosperujące marki.

Wskutek dużego zadłużenia Trussardi jeszcze w ubiegłym roku rozpoczęto proces restrukturyzacji firmy. Poszukiwania podmiotu, który byłby chętny wydobyć Trussardi z finansowych tarapatów i ocalić ponadstuletnie dziedzictwo marki, trwały miesiącami. Możliwe jednak, że kłopoty Trussardi niebawem dobiegną końca dzięki nowemu właścicielowi.

Trussardi – ikona włoskiej mody na skraju upadku

Powołując się na źródła, które na tym etapie poprosiły o zachowanie anonimowości, „Bloomberg” poinformował, że firmą, która jest chętna wykupić udziały Trussardi, jest włoskie przedsiębiorstwo Miroglio Group. Firma zajmuje się produkcją i sprzedażą odzieży.

W portfolio Miroglio Group znajduje się obecnie dziewięć włoskich i tureckich marek odzieżowych, między innymi znane w Polsce Motivi, Elena Mirò czy Fiorella Rubino. Żadna z nich nie ma jednak renomy, którą można by było porównać z tą, jaką nawet pomimo kłopotów cieszy się Trussardi.

Środki uzyskane ze sprzedaży marki zostaną przeznaczone na spłatę zobowiązań u wierzycieli. Jak informuje „Bloomberg”, nie obejdzie się też bez zamknięcia części butików Trussardi, ponieważ niektórych z nich transakcja nie obejmuje. Sprzedaż marki oczekuje jeszcze na zgodę ze strony sądu nadzorującego restrukturyzację firmy.

Jeżeli więc transakcja z firmą Miroglio Group dobiegnie końca, Trussardi nadal pozostanie we włoskich rękach. W świecie mody to dość rzadkie zjawisko.

Wiele włoskich, francuskich czy hiszpańskich domów mody należy do zagranicznych firm lub znajduje się w portfolio wielkich międzynarodowych konglomeratów. Największymi graczami w sferze wyrobów luksusowych są rywalizujące ze sobą koncerny LVMH, Richemont i Kering.

Trussardi to jedna z najbardziej znanych włoskich marek odzieżowych. Jej historia liczy ponad sto lat. Z powodu kłopotów finansowych wynikających z rosnącego zadłużenia firma znalazła się na skraju upadku. Pojawiła się jednak nadzieja dla Trussardi.

Trussardi: kto kupi słynny włoski dom mody?

Pozostało 91% artykułu
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek
Moda
Chiński rywal Zary zapowiada podbój Europy. Kluczowe mają być unikatowe sklepy
Moda
Skarpetki, z których śmieje się generacja Z. Nowa wojna między pokoleniami
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Moda
Wraca marka odzieżowa, która zrobiła furorę 20 lat temu. Chce podbić generację Z