Kurtka za niemal pół miliona złotych. Nowy projekt Pharrella Williamsa

W 2023 roku sensacją była warta milion dolarów torba Louis Vuitton Millionaire Speedy. Teraz furorę robi kolejny projekt Pharrella Williamsa, dyrektora kreatywnego marki. Uszyta ze skóry krokodyla kurtka warta ponad sto tysięcy dolarów, mimo ceny, sprzedaje się świetnie – najbardziej popularny model jest już wyprzedany.

Publikacja: 17.01.2024 04:35

Kurtka Pièce de résistance wykonana ze skóry krokodyla została już wyprzedana, mimo że jej cena to 1

Kurtka Pièce de résistance wykonana ze skóry krokodyla została już wyprzedana, mimo że jej cena to 153 tysięcy dolarów.

Foto: Louis Vuitton

W lutym 2023 roku roku szefostwo marki Louis Vuitton poinformowało, że nowym dyrektorem kreatywnym męskiej kolekcji zostanie Pharrell Williams – ceniony muzyk i producent, który od lat uznawany za jednego z najlepiej ubranych mężczyzn na świecie. Świat mody w napięciu czekał na to, co się wydarzy. 

Oczekiwania były ogromne. Pharrell nie zawiódł – kolejne projekty budzą ogromne zainteresowanie. Nie tylko dlatego, że są śmiałe. Także dlatego, że niekiedy szokują cenami.

Kurtka Louis Vuitton za 153 tysięcy dolarów

Skateboard P – kolekcja odzieży męskiej Louis Vuitton od Pharrella Williamsa – miała, jak mówiło szefostwo słynnej marki, „wzbogacić fortunę Louis Vuitton”. Wydaje się, że plan ten się powiódł – zainteresowanie jest gigantyczne.

Czytaj więcej

Najczarniejszy dom w Polsce. Nowy, radykalny projekt polskiego architekta

Jednym z najbardziej interesujących – wyprzedanych już zresztą –projektów z kolekcji jest torba, która stała się obiektem pożądania jeszcze zanim oficjalnie poinformowano, że pojawi się w ofercie luksusowej marki. Louis Vuitton Millionaire Speedy – bo tak nazywa się model, o którym mowa – kosztuje milion dolarów. Jedna z najbardziej luksusowych odsłon torby uszyta została ze skóry krokodyla, a standardowa – ze zwykłej. Dostępna była ona w pięciu odważnych wersjach kolorystycznych i ozdobiona była monogramem Louis Vuitton.

Teraz furorę – podobnie jak w przypadku słynnej już Millionaire Speedy – robi kurtka z nowej kolekcji męskiej. Jest co prawda znacznie tańsza niż wspomniana torba, ale wciąż mówimy tu o produkcie, którego cena zwala z nóg. Za uszytą ze skóry krokodyla kurtkę, zależnie od modelu, zapłacić trzeba bowiem ok. 150 tysięcy dolarów. Cena wydaje się jednak nie przeszkadzać klientom – jak donoszą media branżowe, kurtka świetnie się sprzedaje.

Czytaj więcej

Generacja Z pokochała modę „piłkarską”. Trend „blokette” i wielki powrót dresów

Kurtka ze skóry krokodyla od Louis Vuitton. Kolejny projekt Pharrella Williamsa robi furorę

Pièce de résistance – bo tak nazywa się projekt – to męska kurtka bejsbolowa marki Louis Vuitton wykonana w całości ze skóry krokodyla z jedwabnymi wykończeniami, charakterystycznym dla Pharrella logo LV Lovers z przodu i naszywką przedstawiającą Wieżę Eiffla na ramieniu.

Ten konkretny – najbardziej popularny i najdroższy model kurtki – kosztuje 153 tysiące dolarów i został już wyprzedany. W ofercie znaleźć można nieco tańszą wersję tego modelu – za 120 tysięcy dolarów. Ta jest czarna, krótka i także uszyta w całości ze skóry krokodyla.

Choć produkt faktycznie jest limitowany, to wielbiciele Louis Vuitton, którzy chcieliby nabyć pièce de résistance i tak powinni być zadowoleni. W przypadku Millionaire Speedy nie było tak łatwo. By zakupić nowy model torby trzeba było bowiem spełniać pewne warunki – być między innymi „najwyższej klasy klientem Louis Vuitton". Torba w ogóle nie była dostępna oficjalnie. Kupić ją mogli wyłącznie klienci o szczególnym statusie, najlepsi klienci i przyjaciele marki. 

Wielu ekspertów z branży podkreśla, że projekty Pharrella Williamsa to raczej produkty kolekcjonerskie, a nie ubrania do noszenia na co dzień, artysta zapewnia jednak, że można traktować je jak pełnoprawne elementy garderoby – także do użytku codziennego. 

Mimo że Pharrell już po pierwszej kolekcji dla Louis Vuitton odniósł spektakularny sukces, to wydaje się, że wcale na tym nie poprzestanie. Podczas gdy kolekcja wiosna/lato dopiero oficjalnie zaczęła być dostępna, to już mówi się o kolejnej – tę na jesień/zimę 2024, która zadebiutuje w styczniu na paryskim tygodniu mody. Oczekiwania – podobnie jak i wcześniej – są duże. 

Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich
Moda
Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Moda
Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?