Dr Martens zatrudnił dyrektora z Apple. Ma podnieść słynną markę z kolan

Marka Dr. Martens, producent znanych na całym świecie butów, zatrudniła byłego dyrektora sprzedaży z Apple'a. Ma on podreperować wyniki finansowe brytyjskiej firmy, która w ostatnim czasie radzi sobie gorzej.

Publikacja: 23.11.2023 13:54

Buty działającej od ponad siedmiu dekad marki Dr. Martens mają status kultowych.

Buty działającej od ponad siedmiu dekad marki Dr. Martens mają status kultowych.

Foto: Noah Buscher Unsplash

Przez pięć ostatnich lat Ije Nwokorie był dyrektorem sprzedaży w Apple. Teraz, zamiast iPhone’ów, będzie sprzedawał buty i inne produkty marki Dr. Martens. Brytyjski producent słynnych „martensów” zatrudnił go w roli dyrektora ds. marki w celu poprawienia wyników finansowych firmy, która od pewnego czasu zmaga się z poważnymi problemami.

Dr. Martens zatrudnił byłego dyrektora z Apple’a

. Niestety, wyniki sprzedażowe nie są najlepsze, a wartość firmy na giełdzie ustawicznie spada.

Aby uporać się z tymi problemami, zarząd marki zdecydował się obsadzić na jednym z kluczowych stanowisk osobę, która ma doświadczenie w zupełnie innej branży, bo technologicznej. Nowym dyrektorem ds. marki Dr. Martens został Ije Nwokorie, dotychczasowy dyrektor sprzedaży w Apple’u.

Czytaj więcej

Watykan otworzył drzwi do „miasta umarłych”, po raz pierwszy w historii

Do obowiązków Nwokorie będzie należało wdrażanie strategii marki zgodnie z nową wizją kolejnej fazy rozwoju firmy. Nowy dyrektor ds. marki będzie kierował globalną strategią marketingową oraz rozwojem produktów. Pracę na nowym stanowisku Nwokorie zacznie od 1 lutego 2024 roku.

Zmiany nastąpią również na stanowisku dyrektora finansowego Dr. Martens. Ma na nim zasiąść Giles Wilson, który zajmował tę samą pozycję w szkockiej firmie alkoholowej William Grant & Sons.

Komentując roszady w firmie Dr. Martens, dziennikarka „The Times” zauważa, że sytuacja finansowa marki stała się alarmująca. Wartość akcji Dr. Martens nigdy nie była tak niska – na przestrzeni ostatniego roku spadła aż o 60 procent.

Do kłopotów finansowych marki przyczyniła się seria niefortunnych decyzji operacyjnych, do których w międzyczasie doszły problemy natury logistycznej. Wszystko to pociągnęło za sobą wielomilionowe koszty dla firmy.

Jak informuje „The Times”, latem 2024 roku firma planuje zamknąć ogromny magazyn w angielskim Bradford, zatrudniający prawie 800 osób. Wszystkie operacje związane ze sprzedażą wyrobów marki przez internet mają zostać przeniesione do jednego, nowego obiektu w miejscowości South Elmsall w Yorkshire.

Wieloletni miłośnicy „martensów” zwracają jednocześnie uwagę na spadek jakości butów brytyjskiej marki, która ich zdaniem jest jeszcze jednym powodem kłopotów firmy. Narzekają, że nie one są tym, czym były dawniej, a także na to, że do sprzedaży nie trafiają już popularne niegdyś kolory i fasony kultowych butów.

Cel Nwokorie jest jasny. „Jestem szczęśliwy, że dołączy on do mojego zespołu na pełnoetatowym stanowisku dyrektora ds. marki, które będzie kluczowe w osiągnięciu przez nas przychodów na poziomie dwóch miliardów funtów” – powiedział w oficjalnym oświadczeniu Kenny Wilson dyrektor generalny Dr. Martens. W ostatnim roku przychód firmy o połowę mniejszy.

Ije Nwokorie: z Apple'a do Dr Martensa

51-letni Ije Nwokorie urodził się w Stanach Zjednoczonych, skończył architekturę na Uniwersytecie Columbia. Swoją karierę zawodową związał z Wielką Brytanią, pracując początkowo w wyuczonym zawodzie, z czasem rozwijając się w kierunku marketingu i zarządzania.

Zanim w 2018 roku zatrudnił się w Apple’u, przez 11 lat pracował w firmie konsultingowej Wolff Olins. Doszedł tam do stanowiska dyrektora generalnego.

W Apple’u spędził pięć lat. W międzyczasie – w 2021 roku – został członkiem zarządu w firmie Dr. Martens, z pewnością więc zdążył poznać markę „od podszewki”. Nwokorie przestanie być członkiem zarządu w momencie zajęcia stanowiska dyrektora ds. marki w firmie Dr. Martens.

Przez pięć ostatnich lat Ije Nwokorie był dyrektorem sprzedaży w Apple. Teraz, zamiast iPhone’ów, będzie sprzedawał buty i inne produkty marki Dr. Martens. Brytyjski producent słynnych „martensów” zatrudnił go w roli dyrektora ds. marki w celu poprawienia wyników finansowych firmy, która od pewnego czasu zmaga się z poważnymi problemami.

Dr. Martens zatrudnił byłego dyrektora z Apple’a

Pozostało 89% artykułu
Moda
Popularna marka odzieżowa nie zniknie z rynku. Ratunek w ostatniej chwili
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Moda
Marki luksusowe tną ceny. Obniżki dla wybranych. Nadchodzi wojna cenowa?
Moda
Najmodniejszy trener na Euro 2024 zmienia styl. Koniec „efektu Southgate'a”?
Moda
Wyśmiewany trend w modzie powraca. Czy to wielki comeback maksymalizmu?
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Moda
Popularna europejska marka odzieżowa znów ma kłopoty. Upadłość rok po odrodzeniu
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży