Dr Martens zatrudnił dyrektora z Apple. Ma podnieść słynną markę z kolan

Marka Dr. Martens, producent znanych na całym świecie butów, zatrudniła byłego dyrektora sprzedaży z Apple'a. Ma on podreperować wyniki finansowe brytyjskiej firmy, która w ostatnim czasie radzi sobie gorzej.

Publikacja: 23.11.2023 13:54

Buty działającej od ponad siedmiu dekad marki Dr. Martens mają status kultowych.

Buty działającej od ponad siedmiu dekad marki Dr. Martens mają status kultowych.

Foto: Noah Buscher Unsplash

Przez pięć ostatnich lat Ije Nwokorie był dyrektorem sprzedaży w Apple. Teraz, zamiast iPhone’ów, będzie sprzedawał buty i inne produkty marki Dr. Martens. Brytyjski producent słynnych „martensów” zatrudnił go w roli dyrektora ds. marki w celu poprawienia wyników finansowych firmy, która od pewnego czasu zmaga się z poważnymi problemami.

Dr. Martens zatrudnił byłego dyrektora z Apple’a

. Niestety, wyniki sprzedażowe nie są najlepsze, a wartość firmy na giełdzie ustawicznie spada.

Aby uporać się z tymi problemami, zarząd marki zdecydował się obsadzić na jednym z kluczowych stanowisk osobę, która ma doświadczenie w zupełnie innej branży, bo technologicznej. Nowym dyrektorem ds. marki Dr. Martens został Ije Nwokorie, dotychczasowy dyrektor sprzedaży w Apple’u.

Czytaj więcej

Watykan otworzył drzwi do „miasta umarłych”, po raz pierwszy w historii

Do obowiązków Nwokorie będzie należało wdrażanie strategii marki zgodnie z nową wizją kolejnej fazy rozwoju firmy. Nowy dyrektor ds. marki będzie kierował globalną strategią marketingową oraz rozwojem produktów. Pracę na nowym stanowisku Nwokorie zacznie od 1 lutego 2024 roku.

Zmiany nastąpią również na stanowisku dyrektora finansowego Dr. Martens. Ma na nim zasiąść Giles Wilson, który zajmował tę samą pozycję w szkockiej firmie alkoholowej William Grant & Sons.

Komentując roszady w firmie Dr. Martens, dziennikarka „The Times” zauważa, że sytuacja finansowa marki stała się alarmująca. Wartość akcji Dr. Martens nigdy nie była tak niska – na przestrzeni ostatniego roku spadła aż o 60 procent.

Do kłopotów finansowych marki przyczyniła się seria niefortunnych decyzji operacyjnych, do których w międzyczasie doszły problemy natury logistycznej. Wszystko to pociągnęło za sobą wielomilionowe koszty dla firmy.

Jak informuje „The Times”, latem 2024 roku firma planuje zamknąć ogromny magazyn w angielskim Bradford, zatrudniający prawie 800 osób. Wszystkie operacje związane ze sprzedażą wyrobów marki przez internet mają zostać przeniesione do jednego, nowego obiektu w miejscowości South Elmsall w Yorkshire.

Wieloletni miłośnicy „martensów” zwracają jednocześnie uwagę na spadek jakości butów brytyjskiej marki, która ich zdaniem jest jeszcze jednym powodem kłopotów firmy. Narzekają, że nie one są tym, czym były dawniej, a także na to, że do sprzedaży nie trafiają już popularne niegdyś kolory i fasony kultowych butów.

Cel Nwokorie jest jasny. „Jestem szczęśliwy, że dołączy on do mojego zespołu na pełnoetatowym stanowisku dyrektora ds. marki, które będzie kluczowe w osiągnięciu przez nas przychodów na poziomie dwóch miliardów funtów” – powiedział w oficjalnym oświadczeniu Kenny Wilson dyrektor generalny Dr. Martens. W ostatnim roku przychód firmy o połowę mniejszy.

Ije Nwokorie: z Apple'a do Dr Martensa

51-letni Ije Nwokorie urodził się w Stanach Zjednoczonych, skończył architekturę na Uniwersytecie Columbia. Swoją karierę zawodową związał z Wielką Brytanią, pracując początkowo w wyuczonym zawodzie, z czasem rozwijając się w kierunku marketingu i zarządzania.

Zanim w 2018 roku zatrudnił się w Apple’u, przez 11 lat pracował w firmie konsultingowej Wolff Olins. Doszedł tam do stanowiska dyrektora generalnego.

W Apple’u spędził pięć lat. W międzyczasie – w 2021 roku – został członkiem zarządu w firmie Dr. Martens, z pewnością więc zdążył poznać markę „od podszewki”. Nwokorie przestanie być członkiem zarządu w momencie zajęcia stanowiska dyrektora ds. marki w firmie Dr. Martens.

Przez pięć ostatnich lat Ije Nwokorie był dyrektorem sprzedaży w Apple. Teraz, zamiast iPhone’ów, będzie sprzedawał buty i inne produkty marki Dr. Martens. Brytyjski producent słynnych „martensów” zatrudnił go w roli dyrektora ds. marki w celu poprawienia wyników finansowych firmy, która od pewnego czasu zmaga się z poważnymi problemami.

Dr. Martens zatrudnił byłego dyrektora z Apple’a

Pozostało 89% artykułu
Moda
Francuska odpowiedź na Shein. To ma być alternatywa dla „szybkiej mody ” z Chin
Moda
Uniqlo wchodzi do Europy z nową marką. Gigant odzieżowy celuje w generację Z
Moda
„Efekt Saltburn”: ostentacyjne bogactwo robi furorę. To zasługa nowego filmu
Moda
Torebka-Frankenstein: jej twórcy zadarli z czołowymi domami mody. Będą pozwy?
Moda
Koniec barbiecore? Nowy trend na „praktyczne kolory” wypiera róż ze świata mody
Moda
Moda dla „jednego procenta”: wraca złota era haute couture. Rekord pobity