Słynny dom mody zapowiada zmianę. Co zostanie ze spuścizny Gianniego Versace?

Versace, jeden z najbardziej znanych włoskich domów mody, zapowiada duże zmiany. Czego możemy się spodziewać? Słynna marka, która od niedawna ma zupełnie nowego właściciela, jesienią pokaże nowe oblicze.

Publikacja: 24.08.2023 11:50

Na początku sierpnia 2023 roku marka Versace została przejęta przez amerykański holding Tapestry, do

Na początku sierpnia 2023 roku marka Versace została przejęta przez amerykański holding Tapestry, do którego należy m.in. amerykańska marka Coach.

Foto: Jacob Vizek

Słynny włoski do mody Versace zrobił to, na co w poprzednich latach zdecydowało się szereg innych marek luksusowych. Z konta marki na Instagramie znikły wszystkie posty i przez pewien czas profil był całkowicie pusty. To zabieg dobrze znany w świecie mody, zapowiadający gruntowne odświeżanie wizerunku.

Dom mody Versace szykuje rewolucję

Marka Versace, którą w 1978 roku założył włoski projektant Gianni Versace, obserwuje na Instagramie prawie 30 milionów użytkowników. Przed dwoma dniami mogli oni zauważyć, że profil marki całkowicie opustoszał. W historii słynnego włoskiego domu mody jest to pierwsza sytuacja tego typu.

Versace nie jest jednak pierwszą marką, która usunęła wszystkie posty na swoim profilu na Instagramie. W poprzednich latach podobny reset zafundowały sobie takie domy mody jak Balenciaga, Bottega Veneta, Saint Laurent czy Burberry.

Czytaj więcej

Legendarna restauracja kończy działalność. „Chcę spędzać więcej czasu z rodziną”

Dlaczego marki decydują się na usunięcie postów ze swoich kont w mediach społecznościowych? Powodów jest być kilka, a wszystkie sprowadzają się do wejścia marki w nowy etap jej „życia”, dyktowany pojawieniem się nowego dyrektora kreatywnego, kolekcji czy opracowania nowej strategii marketingowej.

W przypadku Burberry chodziło prezentację kolekcji autorstwa nowego dyrektora kreatywnego marki, Daniela Lee. W 2016 roku podobne motywacje przyświecały marce Saint Laurent, kiedy na stanowisku dyrektora kreatywnego projektantkę Hedi Slimane zastąpił Anthony Vacarello. Balenciaga kilkukrotnie czyściła swojego Instagrama, aby zrobić miejsce na zdjęcia nowych kampanii.

Na najbardziej radykalny krok zdecydowała się marka Bottega Veneta, która w 2021 roku całkowicie usunęła swój profil na Instagramie. Całą komunikację prowadzi obecnie na łamach cyfrowego magazynu, który jest dostępny w internecie. Publikowanie zdjęć swoich projektów w mediach społecznościowych oddała w ręce samych użytkowników, co znacznie zwiększyło obecność marki online.

Nowe posty w końcu się pojawiły. Zapowiadają jesienno-zimową kolekcję i adresowane są do odbiorcy, na którym szczególnie zależy wszystkim markom ze świata mody luksusowej – na młodych ludziach z całego świata.

Puste konto na Instagramie: zapowiedź zmian – lub nowej kolekcji

W rozmowie z branżowym serwisem „WWD” przedstawiciel Versace poinformował, że chodzi o wdrożenie nowej strategii marki dotyczącej komunikacji w mediach społecznościowych. Bazujący na treściach wizualnych Instagram jest dla domu mody kluczowym medium.

„Versace ponownie uruchomi swój kanał na Instagramie w tym tygodniu, równolegle z kampanią kolekcji na jesień 2023, w stylu magazynu prasowego” – cytuje oświadczenie marki „WWD”.

Od strony biznesowej dla Versace rzeczywiście zaczął się zupełnie nowy rozdział. Na początku sierpnia tego roku amerykański holding Tapestry ogłosił, że kupuje Capri – koncern mający w portfolio między innymi markę Versace, a także Jimmy Choo i Michael Kors. Transakcja opiewała na osiem i pół miliarda dolarów.

Pewne zwiastuny, jak może wyglądać odświeżony profil Versace, już trafiły do sieci. Na instagramowym koncie dyrektorki kreatywnej marki, Donatelli Versace, pojawiło się niedawno kilka postów z czarno-białym zdjęciami z sesji, w której wzięły udział takie słynne modelki jak Gigi Hadid, Anok Yai czy Irina Shayk.

„Nasza najnowsza kampania celebruje wszystko, co kocham w Versace: siłę, krawiectwo, postawę wobec świata. Modelki na planie czują się silne, mocne i dumne – czyli tak jak powinniście się czuć, kiedy nosicie Versace” – napisała Donatella Versace w jednym z postów.

Słynny włoski do mody Versace zrobił to, na co w poprzednich latach zdecydowało się szereg innych marek luksusowych. Z konta marki na Instagramie znikły wszystkie posty i przez pewien czas profil był całkowicie pusty. To zabieg dobrze znany w świecie mody, zapowiadający gruntowne odświeżanie wizerunku.

Dom mody Versace szykuje rewolucję

Pozostało 91% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku