Z powodu antysemickich i rasistowskich wypowiedzi Kanye'ego Westa w październiku 2022 roku Adidas postanowił w trybie pilnym zakończyć współpracę z Amerykaninem, choć obie strony z sukcesami współpracowały przez prawie dziesięć lat. Ten „rozwód dekady” niemiecka marka przypłaciła ogromnymi stratami i wartymi miliony euro butami marki Yeezy zalegającymi w magazynach. Czy nowa współpraca z twórcą głośnej amerykańskiej marki Fear of God, Jerrym Lorenzo, powtórzy sukces marki Yeezy?
Adidas stawia na Jerry’ego Lorenzo. Zastąpi Kanyego Westa?
W 2013 roku Adidas nawiązał współpracę z raperem – i świetnie wówczas zapowiadającym się projektantem – Kanye Westem (od pewnego czasu znanym po prostu jako Ye). Szacuje się, że dzięki stworzeniu wraz raperem marki Yeezy na konto Adidasa wpływało około półtora miliarda euro rocznie. To nieco ponad 7 procent całkowitych przychodów niemieckiej firmy.
Czytaj więcej
Adidas ogłosił stworzenie nowej marki. Ma być ona odpowiedzią na potrzeby najmłodszych klientów i klientek z „Generacji Z”. Twarzą pierwszej od 50 lat nowej marki Addiasa została Jenna Ortega, gwiazda serialu Netfliksa „Wednesday”.
Współpraca skupiająca się na produkcji obuwia sportowego marki Yeezy była jedną z najbardziej lukratywnych współprac w branży mody. I zapewne trwałaby dalej, gdyby nie szokujące rasistowskie i antysemickie wypowiedzi Westa, które raper zaczął wygłaszać jesienią ubiegłego roku.