Czy to najbrzydsze buty roku? Inspiracją były kalosze księcia Harry'ego

Jonathan Anderson, dyrektor kreatywny domu mody Loewe i twórca własnej marki JW Anderson, lubi zaskakiwać. Po projekcie torebki w kształcie gołębia czy sukienki przypominającej worek, pora na gumowe buty przypominające żabę. Skąd taki pomysł?

Publikacja: 27.01.2023 17:03

Czy to najbrzydsze buty roku? Inspiracją były kalosze księcia Harry'ego

Foto: Jonathan Anderson

Wyznaczanie trendów to nieustanne podejmowanie ryzyka – z takiego założenia zapewne wychodzi Jonathan Anderson, brytyjski projektant łączący prowadzenie własnej marki JW Anderson z pracą w hiszpańskim domu mody Loewe.

Anderson lubi zabawę formą i nie boi się zaskakiwać. Dowodem mogą być przypominające żabę gumowe buty, które zaprezentował przy okazji tygodnia mody w Mediolanie. Ten projekt nie powstałby, gdyby nie książę Harry. 

Kalosze księcia Harry'ego jako inspiracja

Podczas pokazu marki JW Anderson w Mediolanie, uwagę wszystkich przykuły niezwykle oryginalne zielone buty przypominające żabę. Buty zaprojektowane zostały we współpracy z brytyjskim producentem kaloszy, firmą Wellipets. W tym przypadku inspirację stanowiły buty tej firmy, które jako dziecko nosił książę Harry.

Czytaj więcej

Eksplozja mody na brzydkie buty. Czemu wolimy źle wyglądać?

W 1987 roku w brytyjskich mediach pojawiło się zdjęcie 3-letniego wówczas księcia Harry'ego niesionego przez matkę, księżną Dianę. Harry miał na nogach charakterystyczne zielone kalosze z żabimi oczami. 

Te buty zapadły Andersonowi w pamięć. „To część moich wspomnień z dzieciństwa” – wspominał. Projekt JW Anderson nieco różni się od typowego dla Wellipets buta – wersja Andersona jest zdecydowanie krótsza i przeznaczona nie dla dzieci, lecz dla dorosłych. Buty Andersona przypominają klapki lub kapcie. 

Żabie buty Andersona doskonale wpisują się w trendy – stereotypowo piękne modele butów ostatnio coraz częściej wędrują bowiem na dnie szafy, ustępując miejsca tym, które są od nich znacznie bardziej komfortowe, ale i zdecydowanie bardziej przykuwające uwagę. Chęć noszenia zarazem wygodnego i wyróżniającego się z tłumu obuwia sprawiła, że projektanci coraz częściej tworzą projekty nie tylko funkcjonalne, ale i kontrowersyjne.

Jonathan Anderson: projektant, który lubi zaskakiwać

Jonathan Anderson chętnie sięga po projekty, które mają zaskakiwać. O ile praca dla domu mody Loewe narzuca mu niekiedy pewne ograniczenia, o tyle jego własna marka stała się dla niego przestrzenią, w której chętnie eksperymentuje. 

Jednym najgłośniejszych projektów marki JW Anderson w ostatnich latach była niewielka torebka do złudzenia przypominającą gołębia. Gdy pojawiła się ona na planie drugiego serialu „I tak po prostu”, kontynuacją słynnego „Seksu w wielkim mieście”, media nie miały wątpliwości i dość szybko ustaliły, że za projektem stoi właśnie JW Anderson. Podobnie było w przypadku sukienki, w której na premierze filmu „My Policeman” w Londynie pokazała się aktorka Emma Corrin, znana z roli księżnej Diany w serialu „The Crown”. Przypominała ona foliową torebkę, w której pływa złota rybka.

Wyznaczanie trendów to nieustanne podejmowanie ryzyka – z takiego założenia zapewne wychodzi Jonathan Anderson, brytyjski projektant łączący prowadzenie własnej marki JW Anderson z pracą w hiszpańskim domu mody Loewe.

Anderson lubi zabawę formą i nie boi się zaskakiwać. Dowodem mogą być przypominające żabę gumowe buty, które zaprezentował przy okazji tygodnia mody w Mediolanie. Ten projekt nie powstałby, gdyby nie książę Harry. 

Pozostało 86% artykułu
Moda
„Francuski Adidas” w tarapatach. Gigant wyciąga rękę po pomoc
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Moda
Ulubiona marka luksusowa pokolenia Z bije rekordy sprzedaży. Fenomen rynku mody
Moda
Pierwszy tego typu projekt Zary. Wspólna kolekcja ze znaną węgierską marką
Moda
Koniec walki Adidasa z Kanye Westem. „Nikt nie jest nikomu nic winien”
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Moda
Znana marka odzieżowa stawia na innowacyjne rozwiązanie. Kasy w przymierzalniach
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni