W ramach nowej kampanii promocyjnej słynna angielska marka luksusowa zdecydowała się na kreatywną i – jak zapewniają jej twórcy – całkowicie obojętną dla środowiska ingerencję w naturalne krajobrazy w dwóch odległych miejscach na świecie. W obu lokalizacjach pojawiła się charakterystyczna krata Burberry, symbol marki i jeden z najbardziej rozpoznawalnych wzorów w świecie mody, kopiowany od lat przez wielu producentów ubrań.
Burberry maluje świat w kratę
El Hierro to najmniejsza i położona najbardziej na zachód wyspa archipelagu Wysp Kanaryjskich. Jako obszar unikatowy pod względem geologicznym i przyrodniczym, w 2015 roku ta odludna wulkaniczna wyspa zyskała status Światowego Geoparku Unesco. Jest też w pełni samowystarczalna – jako jedyna na świecie. W stu procentach zasila ją odnawialna energia wiatrowa.
„Krata” Burberry na wyspie El Hierro.
W pełni ekologiczna musiała być więc też instalacja w ramach kampanii Burberry. Twórcą ogromnej kraty, która pojawiła się w tym wulkanicznym krajobrazie, był Jorge Rodriguez-Gerada, artysta zajmujący się sztuką wizualną w przestrzeni miejskiej. Prostokątny malunek przedstawiający klasyczną kratę Burberry wykonano z farby na bazie mleka i naturalnych składników.
Czytaj więcej
Rolex domaga się od firmy produkującej zegary uczące kilkuletnie dzieci odczytywania godziny, by zmieniła nazwę, logotyp i adres strony internetowej – informuje serwis BBC. Chodzi o słowo które, zdaniem prawników, budzi skojarzenia z modelem Roleksa.