Wiedeń nie należy do najbardziej przyjaznych rowerzystom miast w Europie, przy Kopenhadze czy Amsterdamie wypada blado. Intencją włodarzy stolicy Austrii jest zmiana tego stanu rzeczy i sprawienie, że Wiedeń będzie miastem bardziej dostępnym dla niezmotoryzowanych mieszkańców.
Autostrada dla rowerów pobiegnie przez centrum Wiednia
Niedawno władze Wiednia ogłosiły oficjalną informację o tym, że wejdzie w życie plan budowy nowej, dwukierunkowej autostrady rowerowej. Nitka będzie miała siedem kilometrów długości oraz cztery metry szerokości i połączy trzy dzielnice Wiednia.
Autostrada będzie biegła z Kagraner Platz w dzielnicy Donaustadt na lewym (wschodnim) brzegu Dunaju, przez ulicę Wagramer Straße, most Reichsbrücke, ulice Lasallestraße i Praterstraße, aż do mostu Aspernbrücke nad Kanałem Dunajskim w dzielnicy Leopoldstadt na prawym brzegu Dunaju. Będzie przy tym obejmowała istniejącą już ścieżkę rowerową, która zostanie poszerzona.
Czytaj więcej
Słynna wiedeńska kawiarnia, Julius Meinl am Graben, zmienia logotyp. Dotąd lokal, mieszczący także delikatesy, wykorzystywał motyw głowy chłopca w fezie, tradycyjnym tureckim nakryciu głowy. Teraz zostanie tylko czapka, a postać zniknie.
Jak informuje wiedeński serwis Vienna.at, już w 2022 roku powstanie dwukierunkowa ścieżka na odcinku z mostu Kagraner Brücke nad Starym Dunajem, aż o centrum Wiednia. Budowie ścieżek będzie towarzyszyło zazielenianie terenów biegnących wzdłuż nich. Co więcej, pod budowę przyszłej autostrady likwidacji ulegną tory tramwajowe.