Koniec pierwszej klasy w samolotach? Linie lotnicze proponują nowy standard

Linie lotnicze coraz częściej rezygnują z oferowania miejsc w pierwszej klasie. Zamiast tego proponują nowe rozwiązanie: klasę superbiznes, wyposażoną między innymi w wydzielone kabiny zapewniające pasażerom intymność.

Publikacja: 08.10.2021 12:52

W samolotach trudno o intymność i odseparowanie się od innych pasażerów, zwłaszcza w czasie pandemii

W samolotach trudno o intymność i odseparowanie się od innych pasażerów, zwłaszcza w czasie pandemii. Klasa „superbiznes” ma być rozwiązaniem tych problemów.

Foto: ActionVance

Jedną z kluczowych przyczyn zmiany standardów w samolotach jest oczywiście pandemia, a co za tym idzie – nieco inne potrzeby podróżujących. W rezultacie na arenę – a raczej do przestworzy – wkroczyła zupełnie nowa klasa nazywana przez wielu „superbiznes”.

Nowe standardy luksusu na pokładzie samolotów

Miejsca w pierwszej klasie stopniowo ustępują tym wyposażonym w rozwiązania, które jeszcze kilkanaście lat temu nikomu nie przyszłyby do głowy. Pasażer ma do dyspozycji więcej przestrzeni dla siebie, a także udogodnienia, których dotąd brakowało najbardziej zamożnym podróżnym.

Czytaj więcej

„Hamburgery szkodzą bardziej”. Słynny architekt o wpływie lotnictwa na klimat

Absolutnym novum jest możliwość stworzenia prywatnej przestrzeni w samolocie dzięki wprowadzeniu przepierzeń, a nawet drzwi. W taki sposób pasażer podróżuje w bardziej intymnej atmosferze i może ukryć się przed wzrokiem współpasażerów.

Miejsca wyposażone w drzwi, które całkowicie oddzielają pasażera od reszty kabiny samolotu, jako jedyne oferują obecnie linie Emirates.

W zyskujących popularność miejscach klasy superbiznes standardem są takie udogodnienia jak tablety, szybki internet, ale przede wszystkim – ultranowoczesne fotele. Można je w pełni rozłożyć, tworząc komfortowe łóżko – prawdziwie luksusowy mebel w trakcie wielogodzinnej podróży na drugi koniec świata.

W pozornie niewielkich kabinach znajduje się wystarczająco dużo schowków i ukrytych urządzeń, pozwalających prowadzić biznes w przestworzach – lub po prostu zrelaksować się i całkowicie odciąć od świata.

Przykład? W samolotach linii Air China w kabinach klasy superbiznes znajduje się telewizor o rozdzielczości 4K.

Pierwsza klasa w samolotach przestaje być atrakcyjna?

Zmiany w standardzie świadczonych usług to efekt pandemii. Po pierwsze, linie lotnicze miały w trakcie lockdownu czas na wprowadzenie do swoich flot nowszych maszyn, które posiadają na pokładzie bardziej nowoczesne rozwiązania.

Po drugie, wzrosła potrzeba oddzielenia się od innych pasażerów – przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Drzwiczki lub przynajmniej przepierzenie przestało być luksusem – to już standard, którego wymaga większość pasażerów pierwszej klasy.

Nowa klasa superbiznes nie polega na luksusie w klasycznym tego słowa znaczeniu. Nie chodzi już jedynie o to, aby mieć pod ręką dobrze schłodzoną butelkę rocznikowego szampana – najważniejsza jest prywatność i udogodnienia, które zwiększają komfort podróży.

Jaskółką tych zmian był Airbus A380s, należący do linii lotniczych Sangapore Airlines. Każde miejsce w klasie biznesowej posiadało możliwość odseparowania się od reszty pasażerów.

W ślad za singapurskim przewoźnikiem poszły takie linie jak Korean Air, China Eastern, Swiss, japońskie ANA czy wspomniane Emirates i Air China.

Oczywiście ze względów bezpieczeństwa maksymalna prywatność w takim miejscu jak samolot nie jest możliwa. W kabinach znajdują się kamery, kontrolujące chociażby to, czy pasażer zapiął pasy w trakcie startu i lądowania.

Dziś klasą superbiznes można polecieć wieloma liniami na całym świecie. Oprócz tych wymienionych, wśród przewoźników oferujących miejsca w takim standardzie znajdują się Qatar Airways, JetBlue czy British Airways.

Źródło: CNN

Linie lotnicze
Koniec ery Jumbo Jeta: Boeing 747, „królowa nieba”, przechodzi na emeryturę
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Linie lotnicze
Linie lotnicze chcą „przekupić” klientów, by chętniej wybierali środkowe miejsca
Linie lotnicze
Koniec dyskryminacji za wygląd. Linie lotnicze dopuszczą tatuaże u stwardes
Linie lotnicze
Bezdomne linie lotnicze: co się stało z transportowcami firmy Antonov Airlines?
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Linie lotnicze
„Maseczki w samolotach? Na zawsze”. Złe wieści dla chcących latać „jak dawniej”