Beyond Meat, jedna z najbardziej znanych firm zajmujących się produkcją roślinnych substytutów mięsa, w pierwszym kwartale 2020 roku uzyskała przychody w wysokości 97 mln dolarów, przekraczając tym samym estymacje analityków o prawie 10 milionów dolarów.
141% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku to imponujący wynik w czasie pandemii, która wymusiła m.in. zamknięcie restauracji. To pokazuje, jak błyskawicznie rośnie Beyond Meat i cała branża „roślinnego” mięsa.
Czytaj też: Jadalne insekty do kupienia w Europie jeszcze w tym roku
Amerykanie pokochali alternatywne mięso
W USA produkty Beyond Meat trafiają do oferty sieci tak różnych, jak Dunkin Donuts i McDonalds, można je znaleźć również w 94 tysiącach sklepów na całym świecie, łącznie z Walmartem, Costco i Amazon Whole Foods. Od czasu wejścia firmy na nowojorską giełdę na początku 2020 roku ceny akcji Beyond Meat wzrosły ponad dwukrotnie.
Wg raportów Nielsena tylko w ostatnim tygodniu marca tego roku sprzedaż roślinnych substytutów mięsa wzrosła o 255%, przy jednoczesnym „kryzysowym” wzroście sprzedaży tradycyjnego mięsa o 53%. Poza Beyond Meat największymi beneficjentami tego trendu były m.in. firma Gardein (65% wzrostu w ciągu miesiąca od zamknięcia restauracji, 38% łącznej liczby klientów sięgnęło po produkty marki po raz pierwszy), Tofurky czy Impossible Foods.