Włoski koncern Prada Group czekają zmiany na szczytach władzy. Obecni właściciele, którzy powoli wchodzą w sędziwy wiek, przygotowują się do scedowania władzy na swojego najstarszego potomka. Nad przyszłością słynnego włoskiego domu mody pochylili się dziennikarze „Bloomberga”.
Dom mody Prada szykuje się na zmianę władzy
Dom mody Prada powstał w 1913 roku w Mediolanie, jego twórcą był projektant Mario Prada. Obecnie na czele koncernu Prada Group wraz ze swoim mężem Patrizio Bertellim stoi Miuccia Prada – wnuczka Mario.
W portfolio koncernu Prada Group, oprócz Prady, znajdują się również obuwnicze marki Church’s i Car Shoe, organizująca regaty żeglarskie firma Luna Rosa, niewielka sieć cukierni Marchesi 1824 i wreszcie dom mody Miu Miu – nowa perła w koronie koncernu, odpowiadająca za jedną czwartą całej sprzedaży.
Czytaj więcej
Wielofunkcyjna przestrzeń eventowa „LookUp” zwyciężyła w konkursie Restaurant & Bar Design Awards 2024. To jedyny lokal z Polski, który znalazł się w finale imprezy.
Od początku swojego istnienia Prada Group funkcjonuje jako firma rodzinna, co w branży luksusowej należy do rzadkości. Dla Miucii Prady i Patrizio Bertellego absolutnym priorytetem jest utrzymanie takiego status quo, pozwala bowiem na zachowanie niezależności i prestiżu w dynamicznej i wysoce konkurencyjnej branży wyrobów luksusowych, w których kolejne rodzinne marki (również włoskie) są wchłaniane przez globalnych gigantów.