Essilor Luxottica to włoski potentat na rynku okularów. Do Włochów należą tak znane marki jak Ray Ban czy Persol, choć pracują oni także jako podwykonawcy dla wielu znanych włoskich marek, choćby dla Prady.
Ku zaskoczeniu wielu osób, Essilor Luxottica ogłosiła w ostatnich dniach przejęcie kontroli nad Supreme, jedną z najbardziej znanych streetwearowych marek ostatnich kilkunastu lat, do niedawna bardzo pożądaną, ostatnio w nieco gorszej kondycji. Media biznesowe twierdzą, że do gry włączyć się może także Mark Zuckerberg – a dokładnie Meta Platforms, firmą, którą kieruje. Jaki ma cel?
„Wall Street Journal: Mark Zuckerberg zainteresowany inwestycją w Essilor Luxottica
Amerykańska streetwearowa marka Supreme powstała w latach 90. i na przestrzeni trzech dekad zyskała status kultowej. O możliwość współpracy z Supreme zabiegały czołowe firmy świata, w tym potentaci rynku luksusowego. Swoją kolekcję produktów sygnowaną przez Supreme przedstawił między innymi Louis Vuitton.
Supreme słynęło z niedostępności — produkty trafiały na rynek w tak zwanych „dropach”: skromnych ilościowo dostawach, które wzmagały jedynie zainteresowanie produktami marki.
Czytaj więcej
Śledztwo włoskiej prokuratury wykazało rażące nieprawidłowości związane z produkcją torebek na zlecenie znanych europejskich domów mody. Przy okazji ujawniono, ile wynosi koszt wyprodukowania luksusowych torebek.