W oczach miłośników i miłośniczek mody – a także wielu Francuzów i Francuzek – Chanel to francuska świętość. To marka, której twórczynią była słynna Coco Chanel i zarazem ostatni z wielkich domów mody, który zachowuje niezależność i nie został wchłonięty przez luksusowe behemoty takie jak LVMH czy Kering.
Od 1910 roku, gdy Gabrielle „Coco” Chanel otworzyła swój butik na rue de Cambon w Paryżu i rozpoczęła swoją przygodę z krawiectwem która, jak się okazało, zapoczątkowała rewolucję w modzie, Chanel związany był z Francją – symbolicznie i formalnie.
Wydawało się to naturalne, ale biznes rządzi się swoimi prawami. W ostatnich kilku latach holding Chanel Ltd., do którego należą wszystkie spółki związane z Chanel, przechodził skomplikowany proces restrukturyzacji. Finałem tego procesu jest przeniesienie pełni władzy nad oddziałami firmy do holdingu, który ma siedzibę w brytyjskiej stolicy.
Międzynarodowa rodzina Chanel
Siedziba holdingu znajduje się przy Bond Street 158-159 w Londynie, tuż nad reprezentacyjnym butikiem Chanel. Po sąsiedzku swoje butiki mają inne słynne marki – Dior, Loro Piana czy Louis Vuitton.
Proces zmian rozpoczął się w 2016 roku, gdy zaczęto porządkować i zmieniać strukturę holdingu, do którego należy francuski Chanel. Teraz całym imperium mody Chanel zarządza Chanel Ltd. – brytyjska firma z siedzibą w Londynie.