Koreański serial „Squid Game” pobił rekord popularności na Netfliksie. To w tej chwili najpopularniejsza serialowa produkcja w ofercie serwisu. Kluczem do sukcesu był nie tylko intrygujący pomysł oraz scenariusz, ale również wizualna strona produkcji. A ta rzeczywiście robi niezwykłe wrażenie.
La Muralla Roja – pierwowzór dla twórców „Squid Game”
Kolory wypełniające przestrzenie, w których rozgrywa się akcja „Squid Game”, budzą u widzów pewien niepokój. Nic dziwnego: barwne ściany są świadkami największego życiowego dramatu bohaterów serialu – być może nawet większego, niż ten, od którego chcą się uwolnić, biorąc udział w morderczej grze.
Wnętrze klatki schodowej – inspiracją dla jej twórców był budynek Muralla Roja zaprojektowany przez Ricarda Bofilla.
Tym, co budzi ów niepokój, jest czystość i minimalizm geometrycznych form wszystkich miejsc, w których odbywają się poszczególne rundy gry. Takie proste formy miewają zabawki dla najmłodszych dzieci, jednak w serialu dla dorosłych wywołują poczucie złowrogiego odrealnienia. Bo faktycznie – uczestnicy gry są kompletnie odcięci od świata.
Czytaj więcej
Louis Vuitton zareagował na sukces serialu „Squid Game”. Jedna z głównych gwiazd tej produkcji, Ho-Yeon Jung, została właśnie ambasadorką tej marki. To nie powinno dziwić – Koreanka w swoim kraju od dawna jest wielką gwiazdą.