W logotypie rodzinnej winiarni Muggittu Boeli z miejscowości Marmoiada w centralnej części Sardynii znajdują się dwa woły. Umieszczono je naprzeciw siebie tak, jakby na siebie nacierały. Zdaniem przedstawicieli austriackiego koncernu Red Bull taki logotyp kojarzy się z logiem widocznym na puszkach napoju energetycznego produkowanego przez tę firmę. Red Bull postanowił więc zablokować możliwość zarejestrowania takiego logotypu przez rodzinę włoskich winiarzy. Ci jednak nie zamierzają się ugiąć.
Red Bull kontra producent wina z Sardynii
Muggittu Boeli to niewielki włoski producent win, który działa w miejscowości Mamoiada na Sardynii. W logotypie firmy znajdują się dwa nacierające na siebie woły. I właśnie ten szczegół nie podoba się przedstawicielom koncernu Red Bull, produkującego znane na całym świecie napoje energetyczne.
Czytaj więcej
Hiszpania, Francja i Włochy to najwięksi producenci wina w Europie. Mimo to mieszkańcy południa Europy piją go coraz mniej, mimo wielowiekowej tradycji. Czy Francuzom, Włochom i Hiszpanom znudziło się wino?
Zdaniem przedstawicieli austriackiego koncernu logo z rogatymi zwierzętami w takiej, a nie innej pozycji, zbyt kojarzy się z logotypem Red Bulla. Austriacy zażądali więc od Włochów usunięcia lub zmiany loga. Jak się później okazało – bezskutecznie.
Apel Red Bulla nie spotkał się z reakcją ze strony Muggittu Boeli, która nie zmieniła swojego loga, ani go nie usunęła. W międzyczasie dwa tysiące litrów wina zdążyły trafić do sprzedaży.