Cristiano Ronaldo rozwija swój nowy biznes. Pora na Madryt

Cristiano Ronaldo odważnie inwestuje w hotele. Gwiazdor Juventusu otwiera pierwszy poza Portugalią obiekt sygnowany swoim nazwiskiem. Na początek, co nie powinno zaskakiwać, Cristiano Ronaldo wybrał Madryt.

Publikacja: 04.06.2021 11:37

Cristiano Ronaldo rozwija swój nowy biznes. Pora na Madryt

Foto: Fot: Fotografías Archimadrid.es, CC BY-SA 2.0, Wikimedia Commons

Cristiano Ronaldo, jeden z najbardziej znanych i najlepiej zarabiających sportowców świata, nie boi się odważnych inwestycji. Sieć hoteli Pestana CR7, której Ronaldo jest współwłaścicielem, do tej pory otwierała hotele w Portugalii, ojczyźnie Cristiano – hotele Pestana CR7 działają w Lizbonie i w Funchal na Maderze, rodzinnym mieście Ronaldo. Teraz firma poszerza swoje portfolio o kolejne lokalizacje, tym razem za granicą. Cristiano Ronaldo globalną ekspansję zaczyna od Madrytu, czyli miasta w którym jego rozkwitła jego piłkarska kariera.

Czytaj też: W dawnej rezydencji królów Francji rusza najbardziej luksusowy hotel w Europie

Na gości hotelu Pestana CR7 Gran Via Madrid, będącego efektem współpracy Ronaldo z największą portugalską grupą hotelową, Pestana Hotel Group, w budynku o historii sięgającej 1923 roku czeka 168 pokoi położonych na dziesięciu piętrach. Częścią inwestycji, która kosztowała 13 milionów euro, jest też pizzeria oraz bar sportowy, nie zabrakło też udogodnień dla sportowców –  rozbudowanej sekcji fitness złożonej z siłowni, basenu sauny. Goście mogą też podziwiać panoramę stolicy Hiszpanii z tarasu na szczycie budynku.

Plany podboju kolejnych rynków są odważne – po otwarciu hotelu na Gran Via w Madrycie uruchomione mają zostać kolejne hotele sieci Pestana CR7,   w Nowym Jorku, Marrakeszu i Paryżu. Wybór kolejnych lokalizacji dla dziennikarzy jest też przyczynkiem do spekulacji co do przyszłych losów Ronaldo po wygaśnięciu kontraktu z Juventusem, co nastąpi w 2022 roku. Ostatnie doniesienia medialne każą sądzić, że kolejnym przystankiem w imponującej karierze Portugalczyka miałby być właśnie Paryż i gra dla PSG. Od dłuższego czasu mówi się też o potencjalnym transferze Cristiano Ronaldo do ligi MLS w  Stanach Zjednoczonych.

Po ogłoszeniu informacji o inwestycji w nową sieć hoteli w 2015 roku Cristiano Ronaldo mówił: „„Moją ambicją jest, podobnie jak w piłce nożnej, bycie coraz lepszym. Piłka nożna nie jest zajęciem na całe życie. Chcę też robić inne rzeczy”. Od tego czasu 36-letni obecnie piłkarz znacznie poszerzył swój stan posiadania, ma między innymi sieć klinik zajmujących się przeszczepem włosów Insparya, rozwinął współpracę nad nowymi zapachami Eden Parfums, nieustannie rozbudowuje też swoje kolekcje modowe – sprzedaje bardzo wiele rzeczy, od dżinsów po piżamy. Wg opublikowanej w ubiegłym miesiącu listy najlepiej zarabiających sportowców świata, Ronaldo plasuje się na trzecim miejscu pod tym względem – wyprzedzają go tylko Conor McGregor i Lionel Messi. Na boisku Portugalczyk zarabia 70 milionów dolarów, przychody z kontraktów reklamowych i firm sygnowanych własnym nazwiskiem dają mu rocznie ok. 50 milionów dolarów.

Cristiano Ronaldo, jeden z najbardziej znanych i najlepiej zarabiających sportowców świata, nie boi się odważnych inwestycji. Sieć hoteli Pestana CR7, której Ronaldo jest współwłaścicielem, do tej pory otwierała hotele w Portugalii, ojczyźnie Cristiano – hotele Pestana CR7 działają w Lizbonie i w Funchal na Maderze, rodzinnym mieście Ronaldo. Teraz firma poszerza swoje portfolio o kolejne lokalizacje, tym razem za granicą. Cristiano Ronaldo globalną ekspansję zaczyna od Madrytu, czyli miasta w którym jego rozkwitła jego piłkarska kariera.

Pozostało 84% artykułu
W podróży
Włosi kuszą: 30 tys. euro za przeprowadzkę do Toskanii. Gdzie tkwi haczyk?
W podróży
Słynna włoska wyspa oferuje turystom darmowe noclegi. Trzeba spełnić 2 warunki
W podróży
Gigant branży luksusowej wchodzi na rynek kolejowy. Gra o legendarną markę
W podróży
Cuda Polski 2024: te miejsca warto odwiedzić. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
W podróży
Największe centrum handlowe na świecie powiększy się. Remont za 400 mln dolarów