Streetwear zmienia najbardziej tradycyjny sport na świecie

Golf czy tenis wiele osób wciąż uważa za sporty konserwatywne, jeśli chodzi o dress code. Nie ulega jednak wątpliwości – ewolucja stylu na kortach i polach golfowych następuje nieubłaganie

Publikacja: 08.09.2020 17:20

Fot: Nike

Fot: Nike

Foto: Fot: Nike

Z jednej strony mamy do czynienia z fascynacją ponadczasową klasyką, z drugiej – z chęcią wyróżnienia się i sięganiem po streetwear. Właśnie w ten sposób nieodwracalnie zmienia się golf, przez wielu uznawany za najbardziej konserwatywny sport na świecie.

Strój do golfa: od klasyki po streetwear

Jonathan Sawyer z serwisu Highsnobiety upatruje zmiany stylowego konsensusu w golfie w początkach błyskotliwej kariery Tigera Woodsa. Sport, zarezerwowany głównie dla białych mężczyzn w średnim wieku, niespodziewanie zyskał czarnoskórą gwiazdę na miarę Michaela Jordana. Podobnie jak Jordan, Woods na początku kariery związał się z firmą Nike, to przyczyniło się do większego zainteresowania butami golfowymi tej marki.

Czytaj też: Jakie zegarki noszą najlepsi tenisiści świata?

Kolejne sukcesy Tigera Woodsa sprawiły, że w 1998 roku Nike rozszerzyło swoją ofertę o piłki do golfa, kije i akcesoria niezbędne do gry. Kolekcja Nike Golf istniała do 2016 roku, cztery lata temu amerykańska firma postanowiła skupić się na najpopularniejszym produkcie, czyli na produkcji butów. Pozyskano też nowych ambasadorów, choćby nowe gwiazdy golfa –  Rory Mcllroy czy Brooks Koepka.

Moda uliczna wkracza do świata golfa

Eksperymentalny, designerski streetwear zyskuje popularność w świecie golfa tak, jak w wielu innych branżach uznawanych za symbol statusu społecznego. Tylko w ubiegłym tygodniu Adidas do listy swoich klasycznych modeli, które zostały przygotowane w nowej wersji specjalnie na potrzeby golfistów, dołączył golfową wersję modelu ZX 8000 z lat 80. Miesiąc wcześniej firma zaprezentowała też golfową odsłonę kultowego modelu Superstar, rozsławionego w latach 80. przez nowojorski tercet hip-hopowy Run DMC.

Na początku roku zaprezentowano też wspólną kolekcję ubrań i butów golfowych przygotowaną przez Adidasa i Palace, londyńską markę streetwearową, która wyrosła ze świada deskorolki i otaczana jest kultem nie mniejszym niż nowojorskie Supreme.

"Kolekcja golfowa Adidas i Palace"

Buty ze wspólnej kolekcji golfowej Adidasa i Palace. Fot: Adidas/materiały prasowe

sukces.rp.pl

Skórzane mokasyny, spodnie w kolorze khaki i białe polo, a więc konserwatywny zestaw kojarzony m.in. z FootJoy, najpopularniejszą amerykańską marka dla golfistów, stworzoną w 1859 roku, już od dawna nie jest stanowi jedynego rozwiązania dla golfistów, dla których styl ważniejszy jest od tradycji.

Nowe marki, takie jak Foray Golf, Birds of Condor czy Greyson, założona przez Charliego Shaefera, wieloletniego projektanta w Ralph Lauren, dostrzegają potencjał rynku golfowej mody i nie ograniczają się do płci czy sylwetki.

Z jednej strony mamy do czynienia z fascynacją ponadczasową klasyką, z drugiej – z chęcią wyróżnienia się i sięganiem po streetwear. Właśnie w ten sposób nieodwracalnie zmienia się golf, przez wielu uznawany za najbardziej konserwatywny sport na świecie.

Strój do golfa: od klasyki po streetwear

Pozostało 88% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady