Marka Off-White, należąca do Virgila Abloha, szefa męskiej kolekcji w domu mody Louis Vuitton, zaprezentowała 8 nowych wzorów maseczek. Cena za sztukę nie powinna być zaskoczeniem, jedna kosztuje ponad 300 złotych. To i tak niewiele. Na rynku wtórnym maseczki z poprzednich kolekcji Off-White w ostatnich tygodniach zaczęły osiągać ceny dwukrotnie wyższe.
SARS i streetwear
Designerskie maseczki zaczęły pojawiać się w świecie mody na długo przed pandemią koronawirusa. W ostatnich latach swoje wersje sprzedawały tak popularne w świecie streetwearu marki, jak Supreme czy BAPE.
Sygnałem rosnącego zainteresowania projektantów mody był zwłaszcza początek 2018 roku, kiedy maski w swoich kolekcjach pokazały takie marki, jak Commes des Garcons, Moschino, Palm Angels czy Astrid Andersen. W tym roku, po informacjach o początkach epidemii, na pokazach w Londynie, Nowym Jorku czy Paryżu maski były już wszechobecne.