Desingerskie maseczki: marka Off-White pokazała nowe wzory

Maseczki chroniące drogi oddechowe to dzisiaj produkt pierwszej potrzeby. Ciężko je kupić, ale od czego są marki modowe?

Publikacja: 16.03.2020 08:27

Off White

Off White

Foto: Off White

Marka Off-White, należąca do Virgila Abloha, szefa męskiej kolekcji w domu mody Louis Vuitton, zaprezentowała 8 nowych wzorów maseczek. Cena za sztukę nie powinna być zaskoczeniem, jedna kosztuje ponad 300 złotych. To i tak niewiele. Na rynku wtórnym maseczki z poprzednich kolekcji Off-White w ostatnich tygodniach zaczęły osiągać ceny dwukrotnie wyższe.

SARS i streetwear

Designerskie maseczki zaczęły pojawiać się w świecie mody na długo przed pandemią koronawirusa. W ostatnich latach swoje wersje sprzedawały tak popularne w świecie streetwearu marki, jak Supreme czy BAPE.

Sygnałem rosnącego zainteresowania projektantów mody był zwłaszcza początek 2018 roku, kiedy maski w swoich kolekcjach pokazały takie marki, jak Commes des Garcons, Moschino, Palm Angels czy Astrid Andersen. W tym roku, po informacjach o początkach epidemii, na pokazach w Londynie, Nowym Jorku czy Paryżu maski były już wszechobecne.

Do rozwoju popularności maseczek przyczyniła się fascynacja projektantów ulicznym stylem z Japonii. Tam noszenie maseczek na co dzień jest elementem troski o zdrowie.

Wpływ na popularność maseczek w Azji miały epidemie, które atakowały region w ostatnich dwóch dekadach. Szczególnie istotna była epidemia wirusa SARS z 2003 roku. Tylko w Hongkongu na zapalenie płuc wywołane przez wirus zmarło wówczas 299 osób.

Maseczki modne i nieskuteczne

Nie bez znaczenia dla popularyzacji maseczek była też rosnąca świadomość zagrożeń, powodowanych przez smog w dużych miastach.

Jak wynika z opublikowanego w tym tygodniu badania Media Matters, w największych stacjach telewizyjnych w USA w 2019 roku, w porównaniu do roku poprzedniego, nastąpił 138-procentowy wzrost, jeśli chodzi o liczbę wiadomości na temat katastrofy klimatycznej.

Duża w tym „zasługa” polityki Donalda Trumpa, który rozpoczął proces wycofywania się USA z porozumień paryskich, trend wykracza daleko poza Stany Zjednoczone. Również w Polsce 2018 rok uznawany jest za pierwszy, kiedy problem smogu na większą skalę trafił do mediów.

Czy maseczki chronią przed wirusami i smogiem? Lekarze są sceptyczni w tej sprawie. Część zwracają uwagę na to, że wykupowanie masek chirurgicznych (co miało miejsce w Polsce) w czasie epidemii utrudnia pracę szpitalom, a w konsekwencji pomoc najbardziej potrzebującym. Na szczęście w przypadku masek za 400 złotych ta zasada nie obowiązuje. I to chyba ich największa zaleta maseczek Off-White.

Marka Off-White, należąca do Virgila Abloha, szefa męskiej kolekcji w domu mody Louis Vuitton, zaprezentowała 8 nowych wzorów maseczek. Cena za sztukę nie powinna być zaskoczeniem, jedna kosztuje ponad 300 złotych. To i tak niewiele. Na rynku wtórnym maseczki z poprzednich kolekcji Off-White w ostatnich tygodniach zaczęły osiągać ceny dwukrotnie wyższe.

SARS i streetwear

Pozostało 85% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady