Styl tenisowy od kilku lat wzbudza wielkie zainteresowanie wśród światowych marek, a także wielbicieli i wielbicielek mody. W 2020 roku, mimo odwołania najważniejszych imprez, przeżył prawdziwy renesans, a obecnie określany jest mianem jednego z najgorętszych trendów tegorocznego sezonu letniego.
Czytaj też: Najmodniejszy trend wakacji: tenis i moda
Skąd ta popularność? Odpowiedź jest prosta. Tenis przestał być tylko sportem, bo kojarzone z nim twarze, zaczęły wiązać się ze sportowymi (i nie tylko) firmami, tworząc autorskie kolekcje lub stając się ich ambasadorami. Nie jest też już dyscypliną elitarną, co pomogło w zdobyciu jeszcze większej rzeszy fanów. Tańsze marki modowe dostrzegły tę przemianę i postanowiły to wykorzystać tworząc kolekcje inspirowane modą tenisową. W ten sposób styl, który dotąd dominował tylko na kortach tenisowych, stał się modnym stylem ulicznym.
Moda tenisowa: od uniformów do streetwearu
Dzisiejszy strój do tenisa przeszedł długą i skomplikowaną drogę – od gorsetów i długich spódnic u kobiet, a także niewygodnych koszul i spodni u mężczyzn, do krótkich sukienek, spódniczek i szortów, które obecnie widujemy na kortach tenisowych. Mogłoby się wydawać, że strój do tenisowy ma być po prostu wygodny i nie przeszkadzać w grze, prawdą jest jednak inna: moda tenisowa zawsze była tak samo ważna jak sam tenis.
Złamanie tenisowego dress code’u wymagało zarówno odwagi, jak i czasu. Andre Agassi w latach 90. jako jeden z pierwszych do świata nudnych tenisowych uniformów wprowadził odrobinę szaleństwa i koloru. Tą drogą poszły też siostry Serena i Venus Williams, które założyły własne marki.
Pałeczkę przejęły marki modowe oraz projektanci. Jako jedna z pierwszych, rodzący się trend dostrzegła szwedzka marka H&M. W 2014 Szwedzi nawiązali współpracę z Tomasem Berdychem, projektując kolekcję poświęconą tenisowi, której czeski sportowiec stał się bohaterem. Rok temu paryska marka Casablanca, zwyciężczyni prestiżowej nagrody LVMH Prize, zaprojektowała dwuczęściowe zestawy inspirowane tenisowym stylem lat 70-tych. Gucci z kolei stworzyło kultowe sneakersy 1977.