Nowy projekt właściciela Zary. Pierwszy lokal w Madrycie, niebawem cała Europa

Zara to już nie tylko ubrania czy akcesoria do domu. Inditex, właściciel jednej z najbardziej znanych marek odzieżowych na świecie, uruchamia nowy projekt, który wkrótce ma stać się globalnym biznesem.

Publikacja: 26.11.2024 11:58

Stylistyka lokalu nawiązuje do architektury i sztuki mauretańskiej, inspiracji projektantom dostarcz

Stylistyka lokalu nawiązuje do architektury i sztuki mauretańskiej, inspiracji projektantom dostarczyła zabytkowa Casa Árabe w Madrycie

Foto: Materiały prasowe

Hiszpański koncern Inditex, w którego portfolio znajdują się takie marki jak Zara, Bershka czy Massimo Dutti, poszedł w ślady wielu luksusowych marek i otworzył pierwszą kawiarnię. Lokal o nazwie „Zacaffé” lokal otwarto w Madrycie i, jak informują hiszpańskie media, w planie są otwarcia kolejnych – w innych miastach Europy i całego świata.

„Zacaffé”: nowa sieć kawiarni koncernu Inditex

Pierwsza kawiarnia „Zacaffé” należąca do hiszpańskiego odzieżowego giganta, koncernu Inditex, otworzyła się właśnie przy nowym sklepie Zara Man w Madrycie. Lokal znajduje się w centrum stolicy Hiszpanii.

Hiszpańskie media informują, że kawiarnia będzie otwarta w tym samych godzinach, co sklep Zary. Jednocześnie klienci nie będą musieli wchodzić do sklepu, aby kupić sobie kawę. Lokal posiada dwa wejścia – jedno od ulicy, drugie bezpośrednio łączy go ze sklepem Zary.

Czytaj więcej

„Zmęczenie luksusem”. Eksperci o nowym zjawisku, które wywoła rewolucję na rynku

Jak na razie w menu kawiarni znajdują się kawy, herbaty i wypieki, choć – jak zapowiadają przedstawiciele Inditexu – w przyszłości opcji będzie więcej. Oprócz tego w lokalu można kupić takie firmowe gadżety jak firmowe kubki, termosy czy koszulki z logiem Zacaffé.

Foto: Materiały prasowe

Za wystrój wnętrz kawiarni, a także projekty dekoracji i zastawy stołowej odpowiada agencja artystyczna Art Recherche et Industrie, na której czele stoi francuski artysta Ramdane Touhmani. Stylistyka lokalu nawiązuje do architektury i sztuki mauretańskiej, inspiracji projektantom dostarczyła zabytkowa Casa Árabe w Madrycie.

Kawiarnia „Zacaffé” w Madrycie ma funkcjonować nie tylko jako miejsce do spędzenia czasu przy kawie. Twórcy lokalu zapowiadają, że będą się tu odbywać różnego rodzaju wydarzenia kulturalne i artystyczne. Wpisuję się to w strategię Inditexu, aby wzbogacić tożsamość marek należących do koncernu o aspekt kultury i sztuki.

Foto: Materiały prasowe

Nowa kawiarnia ma też wzmocnić wizerunek marki Zara jako marki bardziej luksusowej i jednocześnie zmyć z niej reputację marki przynależącej do sfery fast fashion. Lokal ma być przestrzenią ekskluzywnych kolaboracji z wybranymi markami z wyższej półki.

Przedstawiciele Zary zapowiadają też, że sieć „Zacaffé” poszerzy się o kolejne lokale. Następne otworzą się już w przyszłym roku w Tokio i Seulu. W każdym przypadku ich wystrojów będzie nawiązywać do lokalnego kontekstu kulturowego. Marki Zara i Massimo Dutti posiadają już kilka swoich kawiarni, zarówno w Europie, jak i poza nią.

Inditex poszerza działalność o gastronomię

Czołowe luksusowe marki już od lat poszerzają swoje impreria o kawiarnie i restauracje, które zwykle znajdują się w bliskim sąsiedztwie firmowych butików. W ostatnim czasie zjawisko to, w które wpisują się również najnowsze działania Inditexu, nabrało rozpędu.

W ostatnich latach swoje lokale gastronomiczne w prestiżowych lokalizacjach otworzyły takie domy mody jak Louis Vuitton, Dior, Boss, Jacquemus czy Gucci. Zdaniem branżowych ekspertów działaniom tym przyświeca potrzeba dywersyfikacji źródeł dochodów, której marki z wyższej półki bardzo potrzebują w niełatwych obecnie dla branży luksusowej czasach.

Otwieranie lokali gastronomicznych przy firmowych butikach ma służyć poszerzaniu doświadczenia klientów, czego rezultatem ma być nawiązanie z nimi bliższych i trwalszych relacji. To też oczywiście sposób na to, aby klienci zostawili zarówno w butiku, jak i w kawiarni czy restauracji więcej pieniędzy.

Hiszpański koncern Inditex, w którego portfolio znajdują się takie marki jak Zara, Bershka czy Massimo Dutti, poszedł w ślady wielu luksusowych marek i otworzył pierwszą kawiarnię. Lokal o nazwie „Zacaffé” lokal otwarto w Madrycie i, jak informują hiszpańskie media, w planie są otwarcia kolejnych – w innych miastach Europy i całego świata.

„Zacaffé”: nowa sieć kawiarni koncernu Inditex

Pozostało 90% artykułu
Styl życia
Rzym: wojna z podwyżkami cen w restauracjach. Ratunkiem ma być „Pakt carbonara”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Styl życia
Te produkty zostały wycofane z menu w wiosce olimpijskiej. „Są zbyt ryzykowne”
Styl życia
Konkurencja dla gwiazdek Michelin. Francuzi mają nowa „biblię smakoszy”
Styl życia
Three Cents wkracza do Polski. Nowa marka w portfolio Coca-Cola HBC Polska
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Styl życia
Szaleństwo na punkcie „luksusowych wód mineralnych”. Nisza rośnie w siłę