W przeszłości dzielili między siebie najważniejsze nagrody w futbolu. Messi ma na koncie 7 Złotych Piłek, Ronaldo – 5. Argentyńczyk 4 razy wygrał Ligę Mistrzów, Portugalczyk jest tu lepszy (5 triumfów w UCL). Obaj w piłce zarobili gigantyczne pieniądze. Obaj też od lat występują w reklamach. Do tej pory nie wystąpili jednak wspólnie, do tego w reklamie jednej z najbardziej prestiżowych marek – Louis Vuitton.
Messi i Ronaldo w reklamie Louis Vuitton
Louis Vuitton to klejnot w koronie koncernu LVMH, skupiającego najcenniejsze i najbardziej znane marki luksusowe. Do LVMH należy między innymi Christian Dior, Givenchy, hiszpańskie Loewe, japoński Kenzo czy włoskie Fendi. Jednak w tym gronie marka Louis Vuitton od lat gra pierwsze skrzypce. Nie bez powodu – regularnie uznawana jest za najcenniejszy luksusowy „brand” na świecie.
Firma, stworzona przez Louisa Vuittona w 1854 roku, oferuje dzisiaj całą gamę produktów – od perfum po torebki, zegarki czy biżuterię. Nadal jednak najważniejsze pozostają kufry i walizki, bo od nich rozpoczęła się historia firmy Louisa Vuittona. Charakterystyczne płaskie, „pudełkowe” akcesoria podróżne są nierozłącznym symbolem marki.
Dlatego w najnowszej reklamie z udziałem Leo Messiego i Cristiano Ronaldo tak naprawdę bohaterów jest trzech – dwaj sławni piłkarze i neseser Louis Vuitton Damier ozdobiony charakterystyczną szachownicą, jednym z symboli marki.
Zaproszenie do współpracy dwóch wybitnych piłkarzy nie jest przypadkowe, bo francuska marka stawia na bliskie związki z futbolem na najwyższym poziomie. Louis Vuitton wykonał na zamówienie specjalną srebrzystą walizeczkę, w której podróżuje trofeum dla najlepszej drużyny świata.
Ciekawe są kulisy powstania zdjęcia autiorstwa Annie Leibovitz. Okazuje się, że piłkarze wcale nie zasiedli razem przy szachownicy. Zdjęcie powstawało „na raty”, Annie Leibovitz sportretowała piłkarzy, po czym oba zdjęcia połączono, co dało efekt, który wprawił kibiców w stan wrzenia. „Dwóch GOATs (ang. najlepsi w historii) na jednym zdjęciu” – to jeden z najczęściej przewijających się komentarzy w sieci.