Louis Vuitton oszczędza prąd. W butikach ciemno, zamiast jazdy windą – schody

Kryzys energetyczny dotyka też koncern LVMH, właściciela marki Louis Vuitton. Pracownicy firmy dostali instrukcje, w jaki sposób powinni oszczędzać prąd – informuje brytyjski dziennik „Telegraph”.

Publikacja: 16.09.2022 12:08

Zmiany na razie wejdą w życie we francuskich butikach, biurach i fabrykach należących do LVMH.

Zmiany na razie wejdą w życie we francuskich butikach, biurach i fabrykach należących do LVMH.

Foto: Dyana Wing So

Nadchodzi zima i chyba wszyscy mają świadomość, że nie będzie łatwa. Firmy szukają oszczędności, które mogą pomóc przetrwać jeden z najcięższych kryzysów energetycznych w historii Europy.

Kryzysowi zamierza też stawić czoło koncern LVMH, właściciel wielu marek luksusowych – od Louis Vuitton i Diora po słynnego producenta szampana, Moet & Chandon. Jak informuje „The Telegraph”, pracownicy firmy, w tym pracownicy butików Louis Vuitton, otrzymali instrukcje, w jaki sposób powinni pomóc firmie ograniczyć wydatki na energię elektryczną. 

Louis Vuitton: ciemniej i chłodniej w butikach

Zdaniem „Telegraph” niebawem w butikach Louis Vuitton ma być odrobinę chłodniej – temperatura zostanie obniżona o 1 stopień Celsjusza.  Z kolei latem klimatyzacja będzie ustawiana na temperaturę wyższą niż dotychczas. Podobnie będzie w fabrykach LV ma we Francji. Zmiany w pierwszej kolejności obejmą butiki Louis Vuitton we Francji, z czasem zapewne zostaną rozszerzone na inne kraje, w których marka jest obecna.

Co więcej, spacerując późnym wieczorem głównymi ulicami francuskich miast, przechodnie zauważą, że w rozświetlonych jak dotąd butikach Louis Vuitton będzie ciemno. Do tej pory zostawiano w butikach włączone światła. Świeciły tak mocno, że nawet w nocy można było dokładnie przyjrzeć się kreacjom marki.

Teraz światła będą gasły o 22:00, a zapalały się dopiero o 7:00 rano. W biurach firmy oświetlenie ma włączać się jeszcze później – o 9:00. Pracownikom Louis Vuitton zalecono też, aby wyłączali na noc komputery, rzadziej używali drukarek i częściej korzystali ze schodów, a rzadziej – wybierali windę.

Czytaj więcej

Bernard Arnault zbił majątek dzięki biznesowi w Polsce. Rzucił wyzwanie Szwedom

Zmiany w LVMH, koncernie kontrolowanym przez Bernarda Arnaulta, najbogatszego Europejczyka, mają wejść w życie we francuskich butikach, fabrykach i biurach LVMH od października i będą obowiązywać przez co najmniej rok. Później dołączą do nich sklepy marki w pozostałych krajach na całym świecie.

Walka z marnowaniem energii

Plan LVMH jest odpowiedzią na niedawne apele prezydenta Emmanuela Macrona i premierki Elisabeth Borne. Wezwali oni przedsiębiorstwa, gospodarstwa domowe i lokalne władze we Francji do redukcji swojego zużycia energii o 10 procent.

Włodarze Paryża zapowiedzieli więc, że oświetlenie zabytków i innych obiektów publicznych będzie gasło wcześniej, a temperatury w budynkach użyteczności publicznej będą obniżone. Podobny krok podjęły władze Berlina już latem tego roku.

Decyzja LVMH z pewnością spodoba się aktywistom proekologicznym, którzy od lat naciskają ten i wiele innych przedsiębiorstw na całym świecie, aby wyłączać oświetlenie w sklepach na noc. Co ciekawe, włodarze Paryża już prawie dziesięć lat temu wydali rozporządzenie, aby wyłączać światła w sklepach po 1:00 w nocy, jednak mało kto się do niego stosował. Musiało dojść do poważnego kryzysu energetycznego, aby z pobudek czysto ekonomicznych zarządy takich firm jak LVMH w końcu podjęły decyzję o tym, aby przestać marnować energię.

Nadchodzi zima i chyba wszyscy mają świadomość, że nie będzie łatwa. Firmy szukają oszczędności, które mogą pomóc przetrwać jeden z najcięższych kryzysów energetycznych w historii Europy.

Kryzysowi zamierza też stawić czoło koncern LVMH, właściciel wielu marek luksusowych – od Louis Vuitton i Diora po słynnego producenta szampana, Moet & Chandon. Jak informuje „The Telegraph”, pracownicy firmy, w tym pracownicy butików Louis Vuitton, otrzymali instrukcje, w jaki sposób powinni pomóc firmie ograniczyć wydatki na energię elektryczną. 

Pozostało 84% artykułu
Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich
Moda
Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Moda
Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?