Dobiegła końca trwająca sześć lat batalia, którą rozpoczęła niemiecka marka Adidas. Jak w przypadku wielu innych procesów sądowych, również i tym razem chodziło o trzy paski, które od kilkudziesięciu lat są firmowym emblematem Adidasa.
Tym razem niemiecki gigant przegrał z dwiema innymi znanymi markami — Isabel Marant i Sandro z Francji. Dlaczego Adidasowi nie udało się obronić swojego prawa do trzech pasków?
Adidas przegrał prawną batalię o prawa do trzech pasków
Zapewne większości konsumentom równoległe trzy paski na butach czy ubraniach natychmiast kojarzą się z tylko jedną marką — niemieckim Adidasem. Mogłoby się wydawać, że wygra on każdą sprawę sądową przeciwko markom, które postanowią wykorzystywać ten charakterystyczny emblemat.
Czytaj więcej
Twórczyni znanej marki bieliźnianej wkracza do branży obuwniczej. Debiutuje przywracając do życia kontrowersyjny trend, który robił furorę kilkanaście lat temu. Czy przyjmie się tym razem?
Tym razem jednak Adidas poniósł porażkę w sporze, który trwał sześć lat. Stronami w sporze były francuski dom mody Isabel Marant i luksusowa marka Sandro, należąca do francuskiego holdingu SMCP. Adidas oskarżył je o bezprawne wykorzystanie motywu trzech pasków na ich wyrobach w latach 2017-2018.