Z najnowszego badania „Mind the Gap” zleconego przez firmę Jabra, które przeprowadzono również wśród polskich przedstawicieli pokolenia Z wynika, że ponad połowa z nich odczuwa wypalenie zawodowe. Skłania ich to do porzucania swojego obecnego miejsca zatrudnienia. Generacja Z jawi się jednocześnie jako bardzo pracowite — wbrew stereotypom, jakie wokół niej narosły.
Generacja Z skarży się na wypalenie zawodowe
Przedstawiciele pokolenia Z, czyli współcześni dwudziestokilkulatkowie, wyrastają na najliczniejszą grupę pracowników, stopniowo wypierając boomersów i inne starsze generacje. Często mówi się też, że generacja Z jest wyjątkowo wybredna i często zmienia pracę, przez co przedstawiciele tego pokolenia nie są postrzegani przez niektórych pracodawców jako godni zaufania.
Czytaj więcej
Reguła 5 ubrań to nowe zjawisko, które może zmienić nasze myślenie o kupowaniu ubrań i reakcja trendy, które zdominowały świat mody w ostatnich latach. Na czym polega ten nowy trend i jakie korzyści przynosi?
To właśnie pokolenia Z dotyczą zjawiska „cichego” odchodzenia z pracy (ang. quiet quitting) czy „lazy girl job”. O obydwu pisaliśmy na łamach „Sukcesu”.
Najmłodsza grupa osób aktywnych zawodowo skupia na sobie tak dużą krytykę ze strony pracodawców być może dlatego, że z dużą odwagą mówi o swoich problemach zawodowych, a także o oczekiwaniach wobec pracodawców. Takiej śmiałości brakuje wielu przedstawicielom starszych pokoleń, co w oczach ich zwierzchników czyni ich mniej kłopotliwymi pracownikami.