Przed pandemią COVID-19 Brytyjka Victoria Osborne prowadziła niewielką firmę zajmującą się wynajmem wakacyjnym, a jej mąż Lawrence pracował w branży budowniczej – piszą dziennikarze BBC.
Wraz z nadejściem ograniczeń wymuszonych przez pandemię, dochód małżeństwa z dnia na dzień zmalał, w związku z czym para zdecydowała się przebranżowić i założyć firmę sprzedającą artykuły ogrodnicze o nazwie LV Bespoke. Pierwsze dwie litery w nazwie firmy były nawiązaniem do imion jej założycieli.
Sprzedaż zaczęła rosnąć, w związku z czym w grudniu 2021 roku właściciele sklepu wysłali do brytyjskiego Urzędu Własności Intelektualnej wniosek o rejestrację znaku towarowego. Przeprowadzono wówczas wstępną analizę i nie zgłoszono zastrzeżeń. Kiedy jednak wniosek o rejestrację został upubliczniony, w marcu 2022 roku przedstawiciele słynnej francuskiej marki luksusowej Louis Vuitton wyrazili sprzeciw. Jak twierdzili, znak towarowy LV Bespoke „narusza własność intelektualną” francuskiego koncernu.
Dom mody Louis Vuitton przegrał w sądzie z brytyjską firmą ogrodniczą
Właściciele LV Bespoke nie kryją zdziwienia. „Byliśmy zszokowani i zaskoczeni” – powiedziała w rozmowie z BBC Victoria Osborne. „Myśleliśmy, że to żart jednego z naszych przyjaciół. To było po prostu niedorzeczne myśleć, że mają prawa do liter L i V. Nie można porównać naszych towarów z ich towarami” - dodała. Para niemal natychmiast zwróciła się o poradę prawną i postanowiła walczyć o swoje.
Czytaj więcej
Bernard Arnault robi roszady w swoim imperium dóbr luksusowych. Jego syn Frédéric Arnault objął nowoutworzone stanowisko w kierownictwie firmy. Nadal jednak nie wiadomo, komu 75-letni Bernard Arnault przekaże stery w firmie.