Kupowanie podróbek? Przecież wszyscy to robią, nie ma więc w tym nic złego. Takie podejście prezentuje wielu przedstawiciele i przedstawicielek generacji Z. Dla nich nie ma większego znaczenia, czy kupują oryginalne (i drogie) produkty, czy ich kopie, wykonane gorzej, ale za to znacznie tańsze.
Młodzi ludzie chętnie kupują podróbki
Spora część przedstawicieli generacji Z nie widzi niczego złego w kupowaniu „podróbek” produktów tak znanych marek luksusowych jak Louis Vuitton, Gucci czy Chanel. Najważniejszy jest efekt — a ten przeważnie jest taki sam, jak w przypadku oryginalnego produktu.
Takie wnioski płyną z raportu, który eksperci branżowego serwisu „Business of Fashion” stworzyli we współpracy z firmą konsultingową Juv Consulting, prowadzącej badania wśród przedstawicieli generacji Z. Badaczy interesowało, co młodzi konsumenci sądzą na temat kupowania podróbek produktów słynnych marek.
Czytaj więcej
„Poniedziałki na minimum” to nowy trend wśród młodych pracowników. Unikając ciężkiej pracy w poniedziałki i odkładając trudne zadania na kolejne dni, chcą uniknąć stresu, przepracowania i szybkiego wypalenia. Pracodawcy mają orzech do zgryzienia.
Ankietę przeprowadzono wśród młodych Amerykanów w wieku 13-25 lat. Raport z badania dotyczy co prawda młodych mieszkańców USA, ale spora część ich rówieśników z Europy podziela ich światopogląd i podejście do życia. Generacja Z jest pod tym względem wyjątkowo spójna — nawet bardziej, niż poprzednie generacje.